С развитието на социалните мрежи влиянието на т.нар. инфлуенсъри нарасна и все повече брандове се обръщат към тях. Интересен факт е, че всъщност инфлуенсъри съществуват от 1700 г. и тази форма на влияние върху потребителя не е ново откритие.
Известният производител Джозая Уеджууд, който поставя началото на днес световно известната марка за порцелан Wedgwood, е използвал крале, кралици и благородници, за да лансира своите сервизи. А през 1905 г. американският актьор Роско Арбъкл е първата звезда, която представя продукт.
Имената, които вероятно ви изникват на ум при споменаването на звезди и инфлуенсъри са Селена Гомез, Кристиан Роналдо и т.н., които имат огромен брой фенове и само една реклама с тяхно участие, е в състояние да привлече нови клиенти към даден продукт или услуга и да ги направи популярни.
Във времето те са натрупали огромен брой последователи. И това са истинските инфлуенсъри днес. Често те притежават по-голямо влияние върху потребителите при рекламирането на даден продукт от звездите. 70% от тийнейджърите абонирани в YouTube споделят, че се доверяват и разчитат на мнението на тези инфлуенсъри, а не на знаменитостите, които следват.
Според TapInfluence, 73% от маркетинг експертите казват, че имат предвиден бюджет за инфлуенсъри. Това показва, че инфлуенсър маркетинга вече заема осезаемо място в маркетинг микса и маркетинг бюджетите на компаниите.
Макар и в по-малки мащаби в България маркетингът също се развива в посока сътрудничество с инфлуенсъри. Най-популярни са модните и бюти влогъри, които често промотират козметични продукти. Те имат големи аудитории, които се доверяват напълно на тяхното мнение по отношение на продуктите, които показват и тяхното приложение.
Друг сектор, който често работи с тясно сътрудничество с блогъри и влогъри е книгоиздателският, които достига най-често до своите читатели именно чрез тези инфлуенсъри.
Затова, ако все още не сте замислили да предвидите част от дигиталния си бюджет си за реклама чрез ифлуенсъри, е време да го направите.
В маркетинг стратегиите, които реализираме, залагаме на инфлуенсър маркетинга и виждаме от първо лице как работи. Свържете се с нас, за да планираме следващата ви дигитална кампания!
Вижте още и статията ни за видео рекламата.
Вашата оценка: