Маркетинг
19.05.2011
Какви Google продукти се предлагат за бизнеса?

Маркетингът и рекламата в ерата на Google изискват задълбочено познаване на онлайн инструментите, непрекъснато обновяване на знанията и познанията за интернет. От особено значение е да сме в крачка с развитието на приложенията за интернет реклама на Google.

В тази статия ще ви запознаем с различни инструменти на Google, създадени за да улеснят връзката на бизнеса с потенциалните клиенти. Без претенции да бъде изчерпателна, тя ще представи основните функции на инструментите.

Google Analytics е услуга, която Google предлага за проследяване на трафика на вашия сайт. При коректно използване на методиката, може да получите информация за броя посетители, за процента директен трафик, за рефериращите сайтове, за времето, което потребителите прекарват а сайта ви, за най-често посещеваната страница от сайта, за пътеките на движение из сайта и още много други характеристики. Потенциалната информация, която може да получите, използвайки Google Analytics, е важна за изграждане на маркетинговата стратегия на компанията както в интернет, така и офлайн.

Google Places е приложение, което поставя бизнеса ви на картата в Google Maps. При търсене на компанията в Google освен със сайта, ще излиза и местоположението. Освен това при търсене в Google Maps, бизнесът ви ще излиза, ако потребителят търси нещо в близко да вашето местоположение. Google Places ви дава предимство и при реклама чрез Google AdWords.

Google AdWords е онлайн платформа за интернет реклама, която предлага текстове, банер и видео реклама. При търсене по ключови думи в търсачката Google, текстови карета се показват над натуралните резултати и от дясната им страна. Текстови, банер и видео реклама се позиционират в партньорски сайтове на Google, включени в платформата Google AdSense. Има два начина за подбор на сайтове за позициониране на рекламата: първият, да се заложат ключови думи, по които Google да ги подбере; вторият, мениджъра на кампанията може ръчно да подбере сайтовете.

Google AdSense е платформа за интернет реклама. Тя е предназначена към собственици на сайтове, които искат да печелят от позициониране на реклами на техния сайт. Регистрацията включва създаване на акаунт, определяне на тематиката на сайта и ключови думи за бизнеса, както и типа на рекламата, която да се показва на сайта – текстова, банер и/или видео реклама. Сумата, която получава собственикът на сайта зависи от интереса към него, както и от импресиите и кликовете на рекламите и конкуренцията на рекламодателите за този сайт.

DoubleClick for Publishers е SaaS услуга. Този софтуеър на Google служи за менаджиране на рекламни кампании за медия, предлагаща площадки за реклама. DoubleClick for Publishers предлага възможност да се удоволетворят изискванията и потребностите на различните рекламодатели – рекламодатели през Google AdWords, през други платформи за реклама, както и директни рекламодатели. DoubleClick for Publishers има две разновидности с различни функционалности за малкия и за среден и голям бизнес.

Google Merchant Center е платформа за директни продажби в Google. Регистрация в платформата позволява продуктите на компанията да излизат директно в Google Products Search. Системата е удобна както за потребителите, така и за компаниите, тъй като предлага лесен достъп до търсените продукти, възможности за филтриране на едно единствено място, директно без излишно търсене по категории в различни сайтове. Пазаруването по този начин се улеснява и от единната система за разплащане Google Checkout.

Google Checkout предоставя възможност за потребителите с една регистрация да пазаруват от различни магазини и да получат доставката на посочения от тях адрес. Плащането става на веднъж, Google се грижи за превода на сумите до компаниите.

Boutiques.com представлява онлайн портал за женски продукти, на основата на Google Merchant Center. Boutiques.com  има удобен интерфейс и специализирано таргетиран към жени. Google разработва и версия специализирана за мъже.

Модерният канал за информационен поток – Блог, също има двоя платформа в Google. Тя е Blogger.com.  Блог платформата на Google се хоства на blogspot.com или на хостинг, закупен от потребителя. Създаването на блог с платформата на Google позволява да се използват други платформи и приложения на Google като Google AnalyticsGoogle Buzz и Google AdSense.

YouTube освен портал за качване и гледане на видео клипове, е платформа за реклама, маркетинг и инструмент за представяне на компанията в интернет. Google добави функция за позициониране на реклами във видео клиповете. Фирменият брандиран канал в YouTube е иновативен и развиващ се инструмент за интернет маркетинг. Компании, които залагат на визия не бива да пренебрегват този канал за комуникация с онлайн потребителите.

Използването на Google продуктите изисква прецизно познаване на възможностите им. Употребата на всички инструменти едновременно не гарантира успех на компанията. Непрофесионалното им използване може да изхаби ресурси на компанията и финансови и човешки без да има резултат. За да сте сигурни, че получавате максималното за цената, която плащате, обърнете се към професионалисти в областта на интернет маркетинга и онлайн рекламата.

Свържете се с Калипърс, за да изградим концепция за комуникацията на компанията ви в интернет пространството: office@calipers.bg


Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван

7

Коментара

Малко са сигурните и доказани начини
човек да изкрава пари от вкъщи по интернет.
Но всепак има няколко
световни сайта, които предлагат подобно нещо.
Един от тях е UpWork (бившия oDesk).
Написа сме няколко статии по темата, които се надяваме да ви
бъдат от полза.

DoubleClick for Publishers е SaaS услуга, която е доста удобна. Този софтуеър на Google служи за менаджиране на рекламни кампании за медия, предлагаща площадки за реклама. DoubleClick for Publishers предлага възможност да се удоволетворят изискванията и потребностите на различните рекламодатели – рекламодатели през Google AdWords,наистина фантастична опция, която се надявам да продължават да я развиват за нас, които имат нужда от нея.Благодаря за интересната статия. В това време без реклама трудно може да се пробие с нещо .

Напълно съм съгласна, че Маркетингът и рекламата в ерата на Google изискват задълбочено познаване на онлайн инструментите, непрекъснато обновяване на знанията и познанията за интернет.Честно казано за мен от голяма полза е функцията Google Analytics е услуга, която Google предлага за проследяване на трафика на нашият сайт.Както и много практична е Google Checkout ,която предоставя възможност за потребителите с една регистрация да пазаруват от различни магазини и да получат доставката на посочения от тях адрес. Благодаря за хубавата статия.Много е полезна и интересна.

За това какви Google продукти се предлагат за бизнеса? мога да кажа едно уоул. За толкова много неща се сещам в момента, че не знам от къде да започна. Това е огромна империя бих добавила. Аз лично съм използвала и съм много доволна от DoubleClick for Publishers е SaaS услуга като този софтуеър на Google служи за менаджиране на рекламни кампании за медия, предлагаща площадки за реклама. DoubleClick for Publishers предлага възможност да се удоволетворят изискванията и потребностите на различните рекламодатели – рекламодатели през Google AdWords. Наистина google предлагат страшно много инструменти, с които да улеснят бизнеса. Трябав да сме им много благодарни, но все пак използването на Google продуктите изисква прецизно познаване на възможностите им.

Супер статия :))) За първи път влизам тук и искам само да ви поздарвя за труда- яко местенце сте си спретнали тук и с удоволствие ще наминавам по често :))

Разбира се, че крайностите не са печелившата позиция. С тази статия целта е да се представят популярни и не толкова популярни продукти на Google, които са полезни за бизнеса. Не претендирам статията да е изчерпателна или това да са единствените и най-важните уеб инструменти. В уеб има многообразие от решения и канали подходящи за различни браншове. Единственото, което със сигурност е вярно е че без адекватно присъствие в уеб бизнесът губи. 🙂

Има различни мнения, аз попринцип винаги се старая да избягвам крайностите, защото според мен за каквото и да става въпрос винаги си струва човек да погледне поне от две различни гледни точки за да има претенции за правилна преценка… Ако ме разбирате 😉