Маркетинг
31.05.2011
Какво ново във Facebook през май

Месец май беше наситен с промени по функционалностите на Facebook, както за личните профили, така и за администрирането на Страници, Групи, Бизнес Акаунти и Реклами.

В началото на месеца зачестиха случаите на „похитени“ профили. За да защитят профилите на потребителите си, администраторите във Facebook въведоха ново ниво на сигурност. При опит за влизане в системата от компютър или телефон, който до сега не сте ползвали, Facebook ви изпраща sms с код за достъп. Разбира се, преди това трябва да регистрирате телефонния си номер в системата на Facebook на адрес http://www.facebook.com/mobile/?settings.

Друг голям проблем за сигурността вав Facebook – опасните линкове, също беше във фокуса на промените по сигурността в социалната мрежа. След едногодишни тестове системата WOT ( Web of Trust) стана официален партньор на Facebook. Чраз тази система ще се сканират всички линкове, които се постват във Facebook и ще им се дава рейтинг по четири фактора:

  • Доверие – дава ни информация дали сайтът е безопасен и „свободен“ от мауеър, вируси или спайуеър
  • Сигурност за покупка – дава ни информация дали е безопасно да пазаруваме от този сайт
  • Защита на личните данни – дава ни информация дали личните ни данни са защитени при използване на сайта
  • Защита на децата – дава ни информация дали съдържанието на сайта е подходящо за деца

Освен промяна по опциите за сигурност, от месец май тази година, потребителите с лични профили във Facebook използват нова цялостна платформа за съобщения. Вече получавате всички видове съобщение на едно място – съобщенията от чата, личните съобщениета и мейлите. Освен това входящите и изходящите съобщения са обединени. За улесна навигация в новата платформа за съобщения, може да използвате опцията за търсене.

Месец май не остана без промени и за бизнес потребителите на Facebook. При постване на съобщения на стената на страницата на фирма, администратора вече може да задава постът да се вижда само от почитатели в определена държава или говорещи определенн език. Тази промяна е особено важна при управлението на страниците на международните компании, които имат почитатели от различни краища на света и използват различни комуникационни стратигии.

Съществена промяна от този месец започва в структурата на групите във Facebook. Всички групи, създадни със старата структура, ще бъдат архивирани. Всички администратори на групи ще получат покана да създадат групите на нова с новата структура. При преминаване към новата структура ще трябва да се обнови списъка с членовете на групата. Ако администраторът не промени групата в рамките на следващите два-три месеца, от Facebook ще архивират групата. След архивиране администраторът ще има достъп до снимките, постовете на стената, описанието на групата. Във връзка с промените по групите, от Facebook съветват фирмите да преминат от фирмени групи към фирмени страници.

Другите важни промени са свързани с управлението и анализа на рекламните кампании. Функционалността Creative Library позволява да се разглеждат, редактират и преглеждат на превю всички реклами, които някога са пускани от администратора или от бизнес профила.  По този начин администратора е в състояние бързо да филтрира през реклами на визуална основа, а не да се налага да преглежда имената на всяка реклама и управленето става по-лесно.

Промяна има и в статистиката, която показва Facebook за рекламите. Новата визия и новите функционалности дават възможност да получим информация за броя уникални потребители, които са видяли рекламите ни, за процента от достигнатия таргет – т.е. до какъв процент от цели таргет сме достигнали с рекламата. Като към второто се добавя и информация за броя хора, които са видяли рекламата ни, защото техни приятели са я харесали или са харесали страницата на компанията. Тази функционалност е особено важна за кампании за повишаване на броя почитатели на бранда във Facebook.

И последната промяна от май 2011 година е възможността да разглеждаш рекламите и техните статистики в същата страница като кампанията. По този начин може едновременно да се преглеждат всички реклами в една кампания.

С увеличаване на пазарния си дял и доказване на ефективността си, рекламата във Facebook се развива и променя, за да отговори на новите изисквания и потребностите на рекламодателите.

Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в социалните медии: office@calipers.bg

Очакваме ви!

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: