Новости
16.03.2021
Новите дрехи на Блога

Да пишеш съдържание за блог и то да се радва на интерес от много читатели, изисква талант и е достойно за гордост. Блогът е стоящият в сянка уеб сайт, който стоически подкрепя маркетинг дейността на фирмата или марката. Но това се отнася само за така наречените корпоративни или нишови блогове.

Блогът може да бъде и лично място за споделяне на мисли, статии по различни теми, кулинарни рецепти и какво ли още не. Първоначалната функция на блога е освен статии да дава възможност на читателите да оставят коментари и да общуват чрез тях по между си. Така сам по себе си, блогът е платформа за дискусии и спокойно може да бъде оприличен на социална мрежа. Всеки блог има своя аудитория.

Блогът има любопитен произход. В далечната 1997г. Jorn Barger за първи път използва темина “weblog”, а кратката й форма „blog” е въведена от Peter Merholz. Вторият закачливо разделя „weblog” на „we blog” през 1999г. и поставя това в личния си блог. Последван е от Evan Williams в Pyra Labs, който използва „блог“ и като съществително и като глагол („to blog“ – „да блог“, което означава „да редактираш нечии блог или да публикуваш в него“). Така се ражда терминът „блогър“. Той дава началото на продукта „Pyra Labs Blogger“, отговорен за популяризиране на блог платформите в дигиталния свят. 

Въпреки краткия си живот блогът като такъв, какъвто го познаваме днес, претъпява динамично развитие. Налице е и сайтът: https://technorati.com/gdpr, известен като световната търсачка само за блогове. Към 2018г. броят на микроблоговете само в Tumblr надхвърля 425 милиона!

И така, блогът е важен. Някои от ключовите му предимства, които го правят предпочитан и любимо оръжие на маркетолозите, разбира се, ако го разглеждаме от гледна точка на дигиталната стратегия на един бранд, са:

  • Обособено място, в което можете надълго и нашироко да пишете по теми от бизнеса ви, да разказвате за продуктите и услугите си и за какво ли още не от дейността си
  • Блогът е пребогат на ключови думи и фрази, които са благоприятно средство за индексирането му в Google и подпомагат позиционирането по тях в предните резултати на търсачката
  • Блог статиите споменават конкретни продукти и услуги от дейността и имат линк към официалният ви сайт
  • Читателите могат да оставят коментари, ако сте им позволили
  • Блогът има собствен облик и се възприема като електронен вестник или списание. Тук читателят пристига с различна нагласа, отколкото в сайта ви
  • Блогът е бързият начин да оповестите новост около дейността си. Далеч по-симпатичен е отколкото корпоративното представяне в секция Новини, например :)

За един от любимите ни проекти – Obichka.bg наскоро разработихме дизайн за новият им блог. Но заедно с него, те ни довериха и грижата за съдържанието и визиите в блог статиите.

В съкровищницата на Обичка заблещука още едно бижу – Блогът на Обичка.

Приятно четене, приятели :) -> https://www.obichka.bg/blog.html

Ако имате нужда от красив и ефективен дизайн за своя нов блог или уеб сайт, разгледайте нашите проекти и се свържете с нас!

Очакваме ви: тел: 0899 134 442

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: 5 / 5. Гласувания: 36

Бъдете първият, който ще оцени тази статия.