В началото на годината обикновено се правят прогнози във всички сфери. Прогнозите са много очаквани и желани, защото сякаш ни успокояват или напрягат, но не само. Те ни подготвят за бъдещето и се чувстваме по-уверени да го посрещнем. Или поне така си мислим 🙂
Да правиш прогноза днес в 2021г. е все едно да изкажеш... ами, просто хипотеза. Може да е вярна, но може и да няма нищо общо с действителността. Живеем в едно от най-динамичните и пълни с изненади времена. Не само времето се движи по-бързо (поне на пръв поглед), но и технологиите в които сме потопени, се развиват главоломно и това увеличава скоростта на живота още повече.
Да се върнем отново към времето за прогнози. Днес ще си позволим да поразмишляваме върху това какво очакваме да бъде настоящето на 2021г., а пък да видим.
Дигитални за по-дълго време - По всяка вероятност "временното" дигитално ще стане постоянно или за много по-дълго време, отколкото сме планирали. Основна причина за това е, че обществото някак се настани по-удобно в новата действителност и осъзна, че може и така, дори в някои сфери е много по-удобно, рентабилно и печелившо.
Щем не щем, пазаруваме все повече онлайн - Разходките до магазина, МОЛ-а или просто ей така на шопинг, ще продължават да се редуцират. Осъзнахме, че можем и без тях, а и спестеното време се инвестира в далеч по-полезни занимания.
Онлайн обученията и събитията - Новата реалност - по-рентабилна и по-оптимизирана. В тази сфера принудителното случване беше най-шоково. Не защитаваме тезата, че е по-добро от събитието на живо, а само че този модел показа много нови възможности, нещо като да направиш стойка на глава и да видиш същата реалност, но от друга перспектива 🙂. Ключов момент тук е дали събитието се провежда наживо онлайн или се излъчва онлайн (на запис). Далеч по-ценното е да се провежда наживо, поради възможността за интеракция между участниците...
По-малко социални канали - Тази тенденция споделяме от нашия опит на дигитална агенция. Тенденциите, които наблюдаваме при марките, за които се грижим е че тече процес на осмисляне и редуциране на присъствието им в социалните медии. Някои канали биват поетапно изоставяни или затваряни. И с право, активни остават само ефективните и тези, които наистина работят за съответния бранд. Пръскането на енергия и ресурси във всяка нова и "хитова" социална мрежа, коства огромен маркетинг ресурс и бюджет. А често тези мрежи избухват като шампанско и се изпаряват скоро след това.
В тази връзка, е интересна наскоро оповестената новина от Facebook, че предстои да бъде премахнат бутона "Like" от бизнес профилите на марките и обществените фигури. И докато години наред те се бореха за повече последователи и това бе една цяла стратегия в маркетинга в социалната мрежа, днес този модел предстои да отпадне. Често броят лайкове погрешно подвеждаше, че марката или обществената личност се радва на свръхголяма популярност и това бе една голяма илюзия.
Причина за решението на Фейсбук е да се промени начина, по който потребителите се свързват с марките. Изгледът на фен страниците ще бъде променен - по-семпъл, по-интуитивен, с отделни раздели за новини, за дискусии тип Q&A, в профилите ще се показва само броят на последователите, но не става ясно този брой на база какъв алгоритъм ще се трупа... Новите промени във Фейсбук включват и нови възможности за администраторите на фен страниците, но да не задълбаваме в тази тема сега 🙂
Любимият уеб сайт - Устойчив, важен, безценен! След турболентното развитие на уеб през последните 10 години, уеб сайтът си остана най-стабилния дигитален инструмент за един бранд! Ето и някои тенденции за тази година, часто от които са наследени от предходните:
Тотална адаптивност на интерфейса за пълен комфорт на потребителя
Ретро шрифтове
По-приглушени и натурални цветове, дори по-земни
Хоризонтално превъртане на съдържанието
3D реалности
Замазване на фоновото пространство с преливащи се нюанси
Паралакс анимации
Анимирани илюстрации
Абстрактни илюстрации
Комбинация на снимки и графика
Триизмерни цветове в дизайна
Неуморфизъм - термин, който се появи през 2019 и е комбинация от думите "new" и скеуоморфизъм. Употреба на фини сенки и по-осезаеми такива за навигационни елементи и такива за натискане, в комбинация с утвърдилият се плосък и минималистичен дизайн.
Ще спрем до тук. Настоящата година се очертава много интересна за дигиталния бранш. Тенденциите вървят в посока: свръх ефективност, свръх удобство, свръх минимализъм, свръх дигитални.
Ако търсите утвърден и креативен партньор за вашите дигитални проекти и идеи, свържете се с нас: тел. 0899 134 442.