Луси Мод Монтгомъри (Анн от фермата "Грийн Гейбълс") казва: "Толкова съм щастлива, че живея в свят, в който има октомври!". И макар природата да се подготвя за студени и мразовити дни, цветовете, с които сме заобиколени са наистина впечатляващо красиви. Завладени от приказната меланхолия и честия дъжд, ви каним да се насладите на нашата есенна дигитална приказка! :)
Може би, сте попадали на информация за внушението, което може да създадат цветовете. Червеното привлича вниманието, събужда апетита, синьото буди сигурност и т.н. Но замисляли ли сте се, че буквате на бранда ви, могат да имат подобно значение за това как се възприема той? Представяме ви някой от обществените асоциации, с които съвсем свободно може да се съобразите или пък не.
Ако името на бранда ви започва с буквата S, то се асоциира със страст. Змиевидната форма на S загатва за страст и чувственост.
Aко започва с К – ще се възприема като надеждно. Защо ли имената започващи с К подсказват надеждност? Отчасти, това е заради ясното и отривисто произнасяне на буквата, което почти не се влияе от езика и акцента, а почти навсякъде по света звучи еднакво. Не знаем дали горното е било известно на собствениците на множество компании по света, но като първа буква в имената на фирми и продукти тя се среща цели 9 пъти по-често, отколкото в “стандартния” английски текст.
Имена, започващи с буквите C, S и В се възприемат от потребителите като традиционни и класически, докато буквите X, Z, Q и V подсказват в много по-голяма степен новост и иновация. Освен това, буквите L, V, F и W се възприемат като женски, докато X, M и Z предизвикват по-скоро мъжествени асоциации. Това са само част от изводите направени от Strategic Name Development.
Според някой, като правило при изборът на подходящо име, могат да се вземат предвид такива фактори, като броя на буквите, броя на сричките в думата, а за по-дългите названия се започва от броя на думите, лесно запомняне, лесно произнасяне, предизвиквани асоциации. Макар да е трудно да приемем, че изборът на успешно име може да се извърши по строго научен път, то за всеки случай някои са измислили и съответният термин за това – психолингвистичен анализ на думите. Може и да не ви свърши много работа, но определено ще повиши общата ви култура.
Всички сме чували, че добрият бранд е подкрепен от име, което е кратко и лесно за произнасяне. Но фактите показват, че това важи само в 1/3 от случаите. В останалите 2/3 правилото се замества от изключенията!
Какво може да се каже са буквите от все още сравнително често използваната по нашите земи Кирилица?
Едно малко проучване, при използването на еднополярна скала от 20 прилагателни и противоположната скала от 24 антоними подсказва някои изводи. Част от тях са:
Буквата К освен с посочената по-горе надеждност в кирилицата се асоциира и с бързина, динамика, острота. Вероятно не е добре да се използва като първа и/или да се среща често названията на матраци, възглавници и пр., които по подразбиране са меки, а не „остри“, но много добре се вписва в имената на куриерски услуги, спортни клубове и др.
Буквата З съдържа в себе си сигнал за атака, заплаха, но същевременно се асоциира и с мъжественост. Буквата М подсказва хлад и по тази причина е добре да се използва при замразени храни и сладоледи, но не и в названията на ресторанти, както и в имената на продукти за бързо хранене. Изобщо, Макдоналдс живи да ги оплачеш по нашите ширини!
Предимно отрицателни емоции предизвикват буквите Ч, Ш, Щ, Х, С, Ф. Всички те са беззвучни съгласни. В техните описателни характеристики преобладават такива прилагателни, като пасивен, печален, бавно, тъмно, неизменно.
Буквите Л и Д са радостни, ярки и добри.
Буквата А получава почти пълен списък от положителни оценки – смел, активен, добър, красив и няколко други положителни епитети.
Значението на буквите е интересна тема, но е единственият фактор, с който трябва да се съобразите при избор на brand name.
Даваме ви пример с макаронени изделия от нахут и други зърнено-бобови култури – Variva. Името само по себе си се произнася и пише изключително лесно. Варивата са и основната съставка в продуктите. И ето, че точно това име застана на челна позиция пред останалите конкуренти. Последната стъпка в това да имате име на бранда си е да проверите дали домейнът е свободен. В случая на Variva името успя да отговори на всички точки, така че резултатът може да видите тук: https://variva.bg
И не забравяйте: По името посрещат, но по работата изпращат! А вие как избрахте името на бранда си? Знаехте ли за значението на буквите? А отговаря ли той на бранда ви?
Борислава Секова е един от създателите на модната марка DeepartmentStore. Зададохме й нашите 5 бързи въпроса и ето какво ни отговори тя:
Изпитвахме затруднения около името и дълго време се опитвахме да намерим нещо, което ни описва точно. Коренът на името ни Deep Art идва от изкуството, което създаваме в streetwear версии и което носим в ежедневието си. А department store (универсален магазин) написано правилно е точно обратното на това, което правим, а именно нетрадиционни неща, които не можеш да намериш на много места. Получава се нещо като игра на думи и с лека ирония сме написали в описанието си в инстаграм – Not to be confused with a department store.
2. Може ли човек да се научи на „чувство за стил“?
Смятам, че съществуват много малко неща, на които човек не може да се научи, ако не положи усилия. Стилът е нещо субективно и лично. Вътрешно усещане, което идва естествено и натурално. А за тези, които се чувстват некомпетентни или по-неуверени може да подобрят или надградят стила си с малко чужда помощ и усилие. От друга страна, всеки има различен поглед над това, кое е привлекателно и красиво и стилът не винаги може да се определя като правилен или не.
3. Доста си активна в Инстаграм. Защо избра точно тази социална мрежа?
В момента Инстаграм е най-активната социалната мрежа. Мястото, където черпя идеи, вдъхновение и където споделям своите също. Споделям главно там снимки, защото ми харесва идеята приложението да е основно ориентирано към визуално съдържание. По-малко присъства споделянето на мнения и не е толкова натоварено с реклами и новини. Всеки избира какво и кого да следва и алгоритъма работи в тази посока да показва именно съдържание, към което се интересуваме.
4. На какви профили най-често кликаш с follow?
Най-следваните профили от мен са свързани с интересите ми - мода и грим. Профили, които ме вдъхновяват, обогатяват и имат сходен на моя стил. Също така следвам и профили със забавен и хумористичен характер.
5. Защо се обърнахте към нас за дигитално консултиране?
Най-вече заради компетентното мнение и съвети, които получихме. Въпреки че се стараем сами да се развиваме, намерихме един нов професионален поглед върху стратегията ни. Получихме интересни и нестандартни идеи как да привлечем повече интерес и как хората да се докоснат до бранда ни.
Овенът леко претупа избора, но пък е първи. Чака сам облечен като Супер уоман и слуша - https://www.youtube.com/watch?v=-AphKUK8twg.
Телецът бавно, но сигурно се насочи към костюма на мечо Пух. И тихичко си повтаря мантрата: „Обекуска“, докато облизва лъжичката с мед.
Близнаци с пижами или банани с пижами… нали така, Б1?! Дано Б2 не реши да махнат пижамите.
Дано някой успее да събуди Рака, нищо, че ще е Спящата красавица.
Така и не се намери достатъчно бляскав костюм за Лъва, значи ще бъде себе си. Остава само да мине през фризьора.
Затвореният астро клуб си има и медицинско лице. Девата: „С какво мога да бъда полезна днес?“
Везната се спря на висша мода – костюм на Пенда. Това е последната й надежда да срещне Пижо.
Чува се клокочене от Kazana, Скорпионът носи Prada!
След последното си пътешествие, Стрелецът е вдъхновен за своя костюм – водач на ново философско движение „Аре Вишна“.
Козирогът ледено отсече: „Аз ще бъда чичо Скуч(но)“, но само, ако никой от вас не качва компромати, които могат да видят колегите ми.
В поредния си мисловен експеримент, Водолеят се вижда като гений: теоретик, физик, философ и новатор - доста си е повярвал... Дано намери костюм на Айнщайн.
Всички единодушно одобриха кой да бъде Малката русалка, но изрично предупредиха Рибата да не отплува от реалността отново.
Вашата оценка: