Маркетинг
26.09.2020
Instagram – О, да!

Платформата е сред водещите социални мрежи, а според статистиката й с цели 1 милиард активи потребителя ежемесечно. И още малко Instagram данни към момента: 90% от потребителите й следва бизнес профили, а над 500+ млн. Instagram профила ползват Story функционалността всеки ден. Завидни цифри, нали?

Независимо дали решите да направите Instagram профила си основен маркетинг канал или просто това ще бъде една от платформите на марката ви за комуникация с вашите потребители, присъствието там ще работи само във ваша полза.

Вземайки предвид броя на активните потребители в нея, може би разбирате колко ползи можете да получите, ако го използвате правилно! Но, за да направите това, трябва най-вече да сте последователни в действията си: след като дефинирате стратегията, която ще следвате и какъв образ искате да изградите, да споделяте интересно, актуално и разбира се, уникално за вашия бранд съдържание, да бъдете активни спрямо реакциите на последователите ви и най- най-вече да сте постоянни. Instagram e перфектният инструмент да създадете емоционална и вдъхновяваща връзка с последователите на марката ви. Платформата предлага креативни инструменти за „разказване на истории“ и провокира да направите това по оригинален и завладяващ начин. А, знаем, че ключово правило в маркетинга е да изкажем посланието си кратко, ясно, вдъхновяващо и мотивиращо за действие от страна на потребителя. Е, Instagram предоставя всички инструменти за това.

Основният въпросът, който вълнува всеки бизнес, който прохожда в Инстаграм или е решил да развие профила си, който дори не си спомня кога е регистрирал там, е: Как да развия профила си в Instagram?
Подобен въпрос, малко напомня на „Как да съм популярен в училище?“ :) Може би, в основата си отговорите си доближават. Начинът да спечелиш и да се позиционираш в социалните медии, е да бъдеш социален. Броят на последователите в Instagram не означава нищо, ако не можеш да изградиш общност от хора с подобна мисъл, на които им пука и се ангажират с теб и твоя бранд. Единственият реален начин да направиш това от самото начало е да „станеш част от разговора“ в профила си. Може би звучи просто или като по учебник, обаче далеч не е лесна задача.

И след като този материал е посветен на така уважаваният от нас Instagram, ще споделим няколко кратки съвета:

Съвет 1: Публикувайте тийзъри на продуктите и услугите си, които да подтикнат потребителя да иска да разбере повече. Instagram Stories са перфектния инструмент за това!

Можете ли да продавате повече продукти, само ако загатнете за тях в Instagram? Да, разбира се! Платформата е страхотна за промотиране на продуктите и услугите ви. Ако обаче постоянно досаждате на потребителите със своите продукти и услуги, те веднага ще избягат от вас. И тук идват тийзър Stories и публикации (постове). Това е прост и лесен начин да ги представите без да изглежда бездушно и без да е досадно.

Пример: Публикацията ви представя козметични продукти със сходно предназначение, но в Teaser историята намеквате и подканяте потребителите да ви изпратят лично съобещнение, на което ще предоставите индивидуална консултация за техният тип кожа.


Съвет 2: Спонсорирайте всички публикации

Възможностите за настройки на рекламата не са много, но все пак, достатъчни, за да определите: дневния бюджет, срока, пола, възрастовия порядък, локация, интереси. Следете аналитичните данни, понякога стойностите им са далеч по-различни от вашите очаквания.

Съвет 3: Колекционирайте не само своите креативни истории към публикациите си, но и тези на потребителите, които са ви отбелязали, изказали благодарност от ползване на продукта или просто са споделили, че имат ваш продукт!

И ако се чудите дали има по-лесен начин за създаване на съдържание в Instagram профила ви, то отговорът е: да, има – чрез снимките, публикувани от потребителите! Вече имате ангажирана публика, без значение дали са 100 човека, или 1 000, и те спокойно могат да създават съдържание вместо вас. А, и самите те предпочитат този вариант, защото изглежда по-автентично.


Съвет 4: „Оценявай книгата по корицата“
Instagram е визуален канал, основно предпочитан заради преобладаването на изображения и видео. Това е ключовото му предимство, с което преди години спечели въодушевлението на потребителите, а много скоро и вниманието на Facebook :)

Не забравяйте, че колкото и добър бизнес да имате, ако той не „изглежда добре“, бързо ще бъде възприеман като безинтересен. Всеки маркетинг подход би бил безсмислен, ако се прилага с придружен със слаб криейтив. В генезисът си, Instagram е създаден като платформа за споделяне на снимки. Не се отдалечавайте от този фундамент.

Съвет 5: Взаимодействайте с потребители си. Толкова е лесно!
Кой не обича внимание върху себе си? Сякаш никой :) Instagram предоставя няколко начина да взаимодействате с потребителите си. Реагирайте, ако:
- Споделят ваша публикация или я коментират
- Пре-публикуват ваша публикация
- Ви отбележат... О, колко е приятно да бъдеш отбелязан с хубави думи ;)
- Ви пишат на лично съобщение. Следете пощата, отговаряйте навреме. Съвременните канали за комуникация показват всичко. Не е приятно съобщението ти да бъде прегледано, но не и да му е отговорено, нали?
- Благодарете им

От всичко споделено до тук, е ясно, че възможностите на Instagram не са никак за подценяване. А, неизползването им, е само възможност за пропуснати маркетинг ползи.
С тази идея подходихме, когато козметично студио Emi’s way се обърна към нас.

Еми и екипът й предлагат няколко от най-желаните козметични процедури от последните години. Желанието на марката е да развие своето присъствие в Instagram по отговарящ на качеството на услугите им стил, категорично ни вдъхнови да се възползваме от силните страни на Instagram. Социалната мрежа дава възможност на бюти бизнесът да се разгърне в най-добрата си светлина, а доволните клиенти бързо да споделят резултатите си. Какво повече!? :)

Развивате ли подобен бизнес сега? Или имате нужда от консултация относно каналите, които да използвате, за да се позиционирате още по-добре в дигиталната вселена? Потърсете ни с всеки един дигитален въпрос, който ви вълнува!

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: 5 / 5. Гласувания: 39

Бъдете първият, който ще оцени тази статия.