Новости
30.09.2020
„Calipers TIMES“ – септември/2020

Хващате ни „дзен“ – спокойни, уравновесени и отпочинали от истерията на лятото. Откриваме красотата във всяко жълтеникаво листенце, изпълнено със слънце и топлина. Вие успявате ли да откриете красотата около вас? Можете ли смело да кажете кое е истинска визуална наслада през 2020г?

Силата на женската красота в маркетинга 

От хилядолетия женската красота поражда противоречив интерес – прославящите химни и преклонението пред нея, са съпътствани от насилие и сексистки обвинения.  

Идеалната женска красота винаги е пораждала възхита, но и страх.  

В епохата на античността, поетите възпяват женската красота и я заклеймяват като фатален капан за мъжките души. Дори в края на 15 век, Якоб Шпренгер пише по повод жената: “Нейното лице е красиво, докосването й е отблъскващо, а общуването с нея пагубно.“ 

Опасна или не, красотата винаги е представлявала едно от най-желаните качества. Обществото иска от жените да са зашеметяващи и безупречни на външен вид. Плътни устни, едри и стегнати гърди, лъскави къдрици, дълги крака – рекламите доста често „разчленяват“ жената на отделни фрагменти, всяко, от които трябва да е безупречно. Дали това обаче е истинска красота, се питаме ние? 
 
Направете си експеримент. Изгледайте няколко рекламни блока така, сякаш всичко, което виждате там, е единствената истина на света. Какво бихте научили за жените от тях :)? 

По всяка вероятност – жените са слаби и красиви, перат, полагат усилия за външния си вид и мият чинии. :)

Рекламата е неизбежно свързана с действителността, с някаква истина от реалния живот. Да, рекламата може и да променя нагласи, но, замислялили сте се, че само когато тези нагласи вече съществуват в обществото. Едно силно консервативно общество няма автоматично да промени нагласите си към правата на жените например, ако види клип, в който жена гласува, кара кола или работи като инженер. Ако в това общество обаче вече съществуват подобни нагласи, рекламата би могла да ги подкрепи, да провокира дебат и по-дълбок размисъл по темата. 

Настъпиха времената на майките блогърки и еманципираните дами по върховете на бизнеса. Това е епохата на емоционалните решения и по-точно на доминирането на женската енергия. Сигурно има защо?  

В последните десетилетия се очертават съществени промени в нагласите на жените, част от които са съвсем, съвсем актуални: 

1. Жените се съпротивяват срещу съвършените образи, разпространявани в медиите. Оценяват все по-високо несъвършенствата. Това разбиране се, се захранва от майките във форумите и на други места в мрежата, които споделят чувствата си на възход и падение, докато отглеждат деца. 

2. Жените са все по-склонни да заменят старите ценности. Все повече от тях живеят според лична идея за житейски формула за лично щастие, отхвърляйки общоприетото статукво. Тази тенденция бе подкрепена от редица дами, заемащи ключови позиции в бизнеса, като например от оперативния директор на Facebook Шерил Сандбърг, която издаде книгата със съвети за постигането на баланс между работата и личния живот: "Lean In" и неведнъж е говорила публично по темата. 

3. Жените все повече оценяват себе си. Да, те сами се оценяват! Сливането на посочените по-горе две тенденции създава ново и силно движение. В него жените са все по-малко загрижени за мнението на околните за личността им. Всичко това засяга значителна част от потребителските нагласи и решения за избор напродукт и създава объркваща среда за марките, които не могат да се приспособят. Те все още изобразяват в рекламата си жените като домакини, служителки на банкови гишета, съпруги, майки или в други стереотипни роли. 

Всичко това, кара компаниите все повече да се затрудняват да намират начини да убеждават жените като клиенти. Освен да реагират на тези тенденции, те може да се разровят по-дълбоко в поведението на целевата аудитория от клиентки и потребителки, за да открият най-последните им психологически нагласи и схващания за живота им. 
 
Стереотипите сами по себе си не са лошо нещо. Те са начинът ни да възприемаме и организираме света в разбираеми структури. Няма как да бъдат избегнати, и няма как да реагираме на всичко като за първи път – без предубеждения.

По отношение на рекламата – стереотипите ще си бъдат там, те имат своята роля. Но, обобщенията трябва да се използват отговорно и адекватно – отчитайки промените в света и хората, към които са насочени. Проблемът е в онези стереотипни представи за ролите на пола, които могат да доведат до определени нереалистични очаквания или осъждане на група хора. Това със сигурност би нанесло вреди. „Красивото тяло е слабо“, „Жените са добри домакини, но им куца логиката“ - са не просто неверни твърдения – те крият риска от социално стигматизиране и затварят вратата пред възможността да видим хората такива, каквито са – красиви в различността си! 

https://www.youtube.com/watch?v=hrl8-rYHh04
https://www.youtube.com/watch?v=shfRD7Vmk5c
  1. Какво е красотата за теб?

Красотата за мен не се измерва в мерки, теглилки, симетрии и пропорции. Красотата за мен се измерва в обаянието, в излъчването на даден човек, като го видиш за първи път. Вътрешната красота се вижда след това. Но, първото впечатление прави излъчването на човек, сияйната му кожа, усмивка, това, че те посреща с блестящи очи - това за мен е красотата!

2. Успяваш ли да я намериш в "сивото" ежедневие?

Ами, аз съм щастливка и успявам да я намеря в сивото ежедневие. Слава, Богу, съм заобиколена от прекрасни хора около себе си, тези, с котио работя, моите клиенти. В течение на времето ние сме се избрали взаимно и както се казва - взаимно се зареждаме.

3. Коя е любимата ти социална мрежа?

Ня бих казала, че имам любима, но отскоро навлизам в Инстаграм :)

4. Смяташ ли, че красотата се измерва в лайкове?

Мисля, че не, защото има доста лицемерни лайкове, по принцип. Не смятам, че лайковете са на първо място :)

5. Защо ни избра за твоя дигитална агенция? :)

Разбира се, първо заради личния контакт с Дора. Много обичам срещите си с нея. Тя е уникален човек, на който може да се има доверие, страхотен професионалист, изпипва докрай нещата, екипът й е страхотен. И съм щастлива, че я познавам и се докосвам до нея. Наистина много я обичам и благодаря на нея и прекрасния й екип за всичко, което създават за Emi's Way! :)

Овенът избухна този месец като организатор на първото по рода си мега, гига, байта дефиле – "Транзит faction week!" 

Телецът вече цял месец се подготвя – сънува кетъринга. Отсега знае, че любимата му хапка ще е 90/60/90. 

Близнакът
започва да подготвя прес релийзът, но вече има спорове със себе си за края му. Така е, като имаш повече лица...

Ракът е обиден и ще си остане у дома! Точка.

Няколко коафьора се опитват да обуздаят гривата на единствения и неповторим (според него) модел на всички времена – Лъвът. Дано се намери някой да му напомни, че този път победители ня-ма.

Девата усърдно търси кусури на всеки, а както знаем, който търси намира!

Везните определено се чувстват на своя територия, но възниква по-голям проблем – синьо или зелено. Дано някой е избрал вече вместо тях…

Скорпионът се е скрил в публиката и мнително преценя всяка дреха дали е реплика или бутикова.

Стрелецът е довел японска делегация от Барселона, която не спира да се снима с >>

>> Козирога, който ледено споделя, че всичко това не би се случило, ако не беше той. 

Но внезапно бива засенчен от ексцентричния тоалет на Водолея, който повече прилича на робот от бъдещето. 

Рибата не знае къде е попаднала, затова решава да излъже всички, че е не е от тук и е за малко. 

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: 5 / 5. Гласувания: 43

Бъдете първият, който ще оцени тази статия.