Новости
27.04.2020
„Calipers TIMES“ април/2020


Е, ето го и вторият брой на Calipers TIMES! Вярно – под чехъл :) Във време, когато отвсякъде летят забрани и команди към физическото ни Аз, на нас ни се иска да дадем пълна свобода на менталното такова. И макар че, определено предпочитаме да сме под някоя палма, положението „под чехъл“ си има своите плюсове. За времето досега пуснахме свободно цели 3 сайта (не казвайте, че знаете на кого), набрахме опит с Live видеата и успяхме да издадем и любимото ни дигитално списание. Хайде, цялото е само ваше!  

Целта набелязана! 

Играли ли сте дартс? На пръв поглед лесна игра изискваща няколко опита, докато усетите поведението на стрелите. После случайно купувате дартс на приятел, започвате да играете и разбирате, че правилата са сложни, печелят се точки, губят се и никога количеството не ти гарантира победа. Манипулации от рода на „ей сега ще пропуснеш!“ са силно позволени! След редица неуспешни опита си казваш: или „Целта не оправдава средствата“ или продължаваш, докато не биеш въпросния приятел.  

Но играта да дартс е само лека и незначителна загрявка, ако сте решили да уцелите своя таргет! Той схваща бързо, че някой го е набелязал, а правилата се променят всекидневно! 
 
Все пак „играта“ е неизменна част от добрия маркетинг. Затова смело започваме да си задаваме много въпроси. Дори такива, които не сме и помисляли, че можем да си зададем… 

Ако играта вече е в разгара си, т.е. вие сте работещ бизнес и имате клиенти, задачата е по-лесна, но не достатъчно. Дори и да имате клиенти и да знаете какъв е техният профил, структурирането му така, че да имате увереността да създадете онлайн кампания или подадете бриф към дигитална агенция, победата не е в кърпа вързана.  

Но да започнем едно по едно - как да очертаете профила на вашия клиент: 
- Избройте индустриите на настоящите си клиенти. Не пропускайте дори и тези, с които вече не работите или са били ваш клиент с много малки поръчки. 
- Подредете ги по обем на поръчките, които сте реализирали към тях. По този начин ще имате по-добър поглед върху потенциалните по-заинтересувани индустрии и бизнеси към вашите услуги. Ако работите в сферата на услугите тази сегментация е задължителна. 
- Направете разрез на профила на вашите настоящи клиенти и по друг критерий – кои от тях са ползвали повече от една от вашите услуги, разбира се, ако предлагате портфолио от услуги. 
- Кои от тях са постоянни, т.е. дългогодишни ваши клиенти 
- Опишете обема на техния бизнес – като брой персонал, брой офиси и покритие в страната, разбира се, ако имат.
- Добавете характеристика дали са производител, предлагат услуга, учебно заведение или неправителствена организация 
- Включете локацията
- Възрастовият порядък на хората, с които директно работите в лицето на вашите клиенти, също е задължително. Вие най-добре знаете точно коя възрастова група прави бизнес най-активно с вас и най-продуктивно, разбира се 😊 

И така, потъвайки в това структуриране на клиентската си база, стъпка по стъпка, ще вървите в посока дефиниране на профила на вашият клиент.

Класифицирайки характеристиките на клиентите си, накрая ще оформите профила им. 

До тук добре. Но това е профила на настоящия ви клиент. А всеки бизнес иска да върви нагоре и затова има нужда от нови клиенти. Бизнес океанът е огромен, има толкова много места, на които не сте имали шанс да се проявите – нови индустрии, които дори биха били по-надеждни за вас. 

Направете втори списък, на тези индустрии и бизнеси, които винаги сте оглеждали и тайно сте си пожелавали да бъдат ваш клиент. Е, затова ще ви помогне и ако направите мониторинг на портфолиата от клиентите на вашите конкуренти, но не бъдете толкова мързеливи – смело избройте тези бизнеси, които искате да привлечете. 

Направете трети списък – в него пък избройте бизнесите на своите приятели и познати. И ако до сега, те не са се възползвал и от услугите ви, ами, крайно време е, да има покажете по подходящ начин, че можете да сте им от полза. Често се оказваме в ситуация с години да си общуваме с познати и след време да ни споделят, че за търсили доставчик на услуга предлагана от вас, но видиш ли, не знаели, че вие правите това… Хм, това е сериозна пропусната полза, нали 😊 

И така, сега вече имате по-голяма яснота кой е профила на настоящия ви клиент, кой е профила (ако той е по-различен) на клиента, който искате да привлечете - чудесно, свършихте много добра работа. 

- Локация/и 
- Индустрия/и 
- Обем на бизнеса 
- Възрастов порядък 
- Професионални интереси 
- Допълнителни интереси и хобита 

Е, успяхте ли да преразгледате мнението си за вашата „мишена“? Май успяхме да ви убедим, че да генерализираш таргета си само по пол или възраст е недостатъчно. Чака те толкова много работа! 

Ами, започваме играта! Включваш ли се? :) 

Този път даваме петаче на Милена от детски център Bright. С поглед към детското в нас или покрай нас, ви показваме какво ни сподели:  

1. Защо е важно да запазим част от детското в себе си? 
- За да вярваме в “невъзможното”, да бъдем смели и да се радваме.

2. Коя беше последната детска мъдрост, която си открадна? 
- Скоро не съм ги чувала заради ситуацията, в която се намираме и нямам нищо прясно... но едно от нещата, на които се уча от децата, е да живея без предразсъдъци и да позволявам на живота да ме изненадва.

3. Какво дете беше? 
- Свободно и рошаво...

4. Каква е ролята на детската градина в развитието на едно дете? 
- Да бъде почва за индивидуалния растеж на малкия човек, да му даде възможност свободно да се изразява, да се изявява, да общува, да се научи да се отстоява, да зачита различията между хората, да даде воля на въображението си, да твори, да открива света със своето темпо и по своя начин.

5. Защо се спря на нас за агенция, която да изработи сайта на Bright?
- По вселенска случайност :)

"Започна ли да ви липсва офисното кафе?" :)

https://www.youtube.com/watch?v=pATX-lV0VFk

Докато всички забравихме какво е да се виждаме на живо с близките си, платформите за лайв стийминг са в своя възход. Макар и прогнозирано като тренд, live видеата забързаха популизирането си покрай създалата се ситуация. Но защо те са супер?
1. Контактът с клиентите ви се превръща с изключително близка комуникация. 
2. Нагледно можете да покажете продукта си и да обърнете внимание на всичките му качества.
3. Може да разберете от първо лице какво точно вълнува таргета ви - особено ако аудиторията е активна и задава въпроси, коментира...
4. Не изисква почти никакъв допълнителен ресурс, освен подготовка какво ще кажете, къде ще застанете, добър ли е звука, картината, интериора около вас. 
5. Още един канал, чрез който клиентите ви могат да ви намерят и да се запознаят с вас.

Предстои да обиколиш блока поне 100 пъти, търсейки с кой да се поскараш.

Окей, може да продължиш карантината още два месеца у дома, около масата.

Направи бързо гаргара, за да смажеш гласните 
си струни! Микрофонът пак е твой! 

Готов ли си да гледаш семейството си само на снимка на бюрото?!

Хайде, поздравяваме те с новата ти любима песен – „Аз, аз, аз и пак аз“! Леле, дори Spotify вече я прескача...

Сега вече може да отидеш и да изчистиш спокойно домовете на всичките си приятели!

Вече ти писна от онлайн шопинг, време е да заблестиш в мола, зад ъгъла.

Махни маската, изкуствения мустак и изтрий catfish 
профилите. Време е да излезеш на бяло!

Започни да събираш печати в туристическата си книжка  с набелязаните 1000 туристически обекта: Люлин 6, Обеля 95, Манастирски ливади Юг и т.н.

Хайде, отново имаш смисъл в живота – блестяща кариера от 6:00 до 22:00.

От всички групи и чатове, които направи, сигурен ли си, че познаваш поне половината хора в тях?

Ще отидеш на море, разбира се! Връзката с корените ти е приоритет винаги.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван