Голяма част от нас подхождат скептично към обещанието за ново начало от утре, от понеделник, от тази година… Ако песимистът в нас преобладава, знаем че, ние сме такива каквито сме и все тази какво ще си обещаем, така или иначе няма да се изпълни или ще се провалим.
На оптимиста пък му дай големите цели някъде там, следвани от големите разочарования. Романтично, но крайно непрактично. Всъщност, балансът е малката тайна на всеки реалист.
Ако продължим да разсъждаваме върху крилатите фрази, най-подходящо би било да си припомним и любимата теза на песимиста: „Една птичка пролет не прави!“ Оптимистът ще възрази със „Зависи колко специална и силна е тази птичка!“. Но, на реалистът ще му трябва малко време да помисли и ви каже, че: „Никоя птичка не лети сама.“
Ако погледнем по този начин към всяка една промяна, която искаме да направим, ще забравим за безкрайното чудене дали няма да се провалим и ще пуснем детските мечти за безоблачно бъдеще от раз. Малките, но добре обмислени крачки, правят целта успешна.
И в духа на новото, промяната, пролетта и птичките, най-уместно би било да си поговорим за „А-то“ и „Б-то“ в маркетинга – ребрандирането.
Брандирането е визуално изкуство. И както всяко визуално изкуство има течения и тенденции, които следва. Ако изостанете от тях, това създава илюзията, че самият ви бранд изостава като цяло от случващото се на пазара. С две думи, без пролет и птички е: вечна зима!
Какво трябва да си кажем, ако ни предстои промяна във визията на бранда:
- Дефинирайте целите си. Като при всяка стратегия, и тук първо трябва да определите целите си. Опитвате ли се да възстановите имиджа на компанията си от нулата, или само да го модернизирате? Искате ли да се харесате на нова аудитория, или се насочвате само към настоящите си клиенти?
- Работете с професионалисти. Има някои области в маркетинга и рекламата, в които не можете да си позволите да правите грешки. Ребрандирането е една от тях.
- Активно информирайте за промяната. Недейте да оставяте клиентите в неведение. Подгответе ги за промяната, накарайте ги да се вълнуват за новостите толкова, колкото вас.
С верига заведения за вкусна храна и доставки на храна до адрес „Сандвичарника“ започнахме свободно и неограничавано, като лек и приятен полет. За да избегнем болезненото падане, предварително предприехме уверени стъпки към ребрандирането.
Етапите може да разгледате тук или просто да изберете вкусна храна за доставка на адрес от сайта, който създадохме след изработката на новата идентичност: http://sandvicharnika.bg/ :
Вашата оценка: