Маркетинг
10.01.2020
Годишна прогноза за времето на вашите екрани през 2020г.

Каква е прогнозата за дигиталния маркетинг през 2020г? Бурни промени или слънчеви възможности?

Умните джаджи са само средство, чрез което да се докоснем до най-високата цел – човешкото внимание. Стараем се да следваме плътно настроенията на потребителите и винаги да се вмъкваме умело в редовете на техните нужди и желания.

Все по-интересен, по-личен, по-разнообразен - такъв се очертава да бъде дигиталният маркетинг през 2020!

Представяме ви тези 10 тенденции, които си струва да знаете и ползвате:

1. Изграждане на групи по интереси
Създаването на групи във Фейсбук не е нещо ново, но все по-често такива се поддържат от брандове. В тях се публикува ангажиращо и полезно за аудиторията съдържание и би могъл да се генерира органичен трафик към сайта на продукта или услугата, които стоят зад бранда. Обикновено в тези групи се дава много по-голяма свобода на потребителите, за да създават дискусии или споделят мнение за това, което ги интересува.

Важното е не е да създадеш група, а след това машинално да добавиш в нея колкото можеш повече хора, а да се изгради общество, което има възможност да обменя информация, да споделя мнението си свободно и да изказва позицията си е нещо.

2. Потребителското изживяване е в култ
Една от най-ярките маркетингови тенденции за 2020 г. е подобряване на потребителското изживяване. Основните фактори, които повлияват позитивно на потребителското изживяване са  удобен и модерен дизайн на сайта или приложението ни, лесни начини на плащане, ползване на модерни технологии, предоставяне на професионално, любезно обслужване, както и възможност за персонализация.

3. Привличане на лоялни клиенти, задържане на доверието
Проучвания доказват, че е 5 пъти по-скъпо да достигнеш до нови клиенти, отколкото да ангажираш отново настоящите си. Определено си струва и през 2020 г. да се работи в посока подобряване на отношенията с потребителите. Това може да стане по доста начини: изпращане на ваучери за рождени дни, посредством персонализирани предложения, регулярни промоции, организиране на събития и т.н.

Хората са свикнали дори и безвъзмездно да споделят позитивни впечатления от стоки, както и да препоръчват любими продукти в групи и под постове в социалните мрежи. Тук въобще не говорим за инфлуенсъри, а за препоръки от потребител към потребител.

4. Възход на алтернативните платформи
През 2020 г. все по-често ще попадаме на промотиране и в нови или не особено предпочитани за нашата страна платформи за дигитална реклама: Pinterest, TikTok, Viber, Linkedin и други.

Брандовете с лекота биха могли да се рекламират там, особено ако начинът им на презентация е атрактивен и съобразен със спецификите на платформата.

5. Чат ботове
Проучванията показват, че:
- Чат ботове ще захранват 85% от обслужването на клиентите до 2020 г.
- Най-добрите предимства на чат ботове са 24-часово обслужване (64%), незабавни отговори на запитвания (55%) и отговори на прости въпроси (55%)
- 63% от анкетираните предпочитат да обменят онлайн чат ботове, за да общуват с бизнес или марка
- До 2022 г. чат ботове ще помогнат на бизнеса да спести над 8 милиарда долара годишно
- 80% от бизнеса искат чат ботове до 2020 г.:
Много клиенти предпочитат да си взаимодействат с чат ботове, тъй като са отзивчиви 24/7, дават отговори незабавно, точно припомнят цялата си история на покупките и никога не губят търпение.

6. Разговорен маркетинг
Реалността на съвременния маркетинг става ясна: той е по-разговорен. Хората искат по този начин да общуват с марките и затова и брандовете трябва да реагират. Когато потребителите имат въпрос, 82% искат „незабавен“ отговор.

Разговорният маркетинг улеснява индивидуалната връзка в реално време между търговците и потребителите.

7. Видео маркетинг

Видео маркетингът е една, ако не най-важната маркетингова тенденция днес и вероятно през следващите 5-10 години. Тези цифри показват важността на включването на видео в стратегията ви за дигитален маркетинг през 2020 г.:
- 70% от потребителите казват, че са споделили видеоклип на марката
- 72% от марките казват, че употребата на видеоклип е подобрила степента на конверсиите им
- 52% от потребителите казват, че гледането на видеоклипове на продукти ги прави по-уверени в решенията за онлайн покупка
- 65% от мениджърите посещават уебсайта на продавача, а 39% се обаждат на доставчик след гледане на видео

Един от тенденциите, с които се сблъскваме през последните години, е нарастващото преминаване от декстоп към мобилни устройства. Текстовото представяне на марката в твърде дългите страници за скрол на мобилно устройство, е доста неудобно и ангажиращо спрямо едно атрактивно представяне на информацията във видео.
Въпреки това видеото може да представи една и съща информация еднакво добре на различни устройства.

8. Визуално търсене
Визуалното търсене може да изведе потребителското изживяване на напълно ново ниво: Хората могат да качат изображение, за да проведат търсене и да получат по-конкретни резултати.

9. Story в социалните медии

Първо, Snapchat излезе с концепцията на „My story“, след това бяха представени истории в Instagram и Facebook, а след това YouTube представи собствен формат на историята: Reels.

За да бъде всичко правилно, ето една хронология на историите в социалните медии:

Тъй като тези типове истории изчезват след определен период от време, това е чудесна възможност за маркетолозите да използват добре FOMO (fear of missing out).

Предимствата на използването на истории в социалните медии включват:

  • Повишена информираност за марката
  • Постоянно обвързване с последователи
  • Ефективност на разходите
  • Увеличен трафик към вашата уеб страница
  • Възможност за достигане до по-млада аудитория
  • Вдъхновете се от някои от тези начини да използвате истории в социалните медии:
  • Използвайте анкети в Instagram Stories
  • Добавете връзки към своите социални медии Stories
  • Възползвайте се от геофилтрите на Snapchat
  • Добавете маркери за местоположение
  • Добавете споменавания за други марки и вашите фенове
  • Изпробвайте видео на живо, когато създавате Stories
  • Поканете последователите да проучат повече с ясен призив за действия

    10. Електронна търговия и шопинг постове
    Тъй като електронната търговия и социалните медии нарастват с тревожни темпове, не е чудно, че марките използват двете заедно, за да увеличат възможностите за продажби.

През март 2019 г. Instagram представи Instagram Checkout, която позволява на потребителите да завършат покупката си от Instagram.

Социалните медии са неразделна част от дигиталния маркетинг, а визуалните платформи като Instagram са „истинско съкровище“ за всички нас. Още по-добре, електронната търговия започва, тъй като все повече потребители са готови да купуват продукти чрез реклами, които виждат в емисиите си.

Instagram съобщава, че платформата има 1 милиард потребители, а 90% от тях вече следват активни търговски марки, като много от тях посещават тези профили ежедневно. Та, какъв по-добър начин да се използва този мащабен потенциал от използването на публикации, които могат да се продават?

Приятели, новата година започна и се надяваме да донесе още свежи изненади в света на дигиталната комуникация. И то такива, на които с удоволствие бихме натиснали бутон Like. :) или приложили в маркетинг стратегиите, които разработваме.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван