Каква е прогнозата за дигиталния маркетинг през 2020г? Бурни промени или слънчеви възможности?
Умните джаджи са само средство, чрез което да се докоснем до най-високата цел – човешкото внимание. Стараем се да следваме плътно настроенията на потребителите и винаги да се вмъкваме умело в редовете на техните нужди и желания.
Все по-интересен, по-личен, по-разнообразен - такъв се очертава да бъде дигиталният маркетинг през 2020!
Представяме ви тези 10 тенденции, които си струва да знаете и ползвате:
1. Изграждане на групи по интереси
Създаването на групи във Фейсбук не е нещо ново, но все по-често такива се поддържат от брандове. В тях се публикува ангажиращо и полезно за аудиторията съдържание и би могъл да се генерира органичен трафик към сайта на продукта или услугата, които стоят зад бранда. Обикновено в тези групи се дава много по-голяма свобода на потребителите, за да създават дискусии или споделят мнение за това, което ги интересува.
Важното е не е да
създадеш група, а след това машинално да добавиш в нея колкото можеш повече
хора, а да се изгради общество, което има възможност да обменя информация, да
споделя мнението си свободно и да изказва позицията си е нещо.
2. Потребителското изживяване е в култ
Една от най-ярките
маркетингови тенденции за 2020 г. е подобряване на потребителското изживяване.
Основните фактори, които повлияват позитивно на потребителското изживяване
са удобен и модерен дизайн на сайта или приложението
ни, лесни начини на плащане, ползване на модерни технологии, предоставяне на
професионално, любезно обслужване, както и възможност за персонализация.
3. Привличане на лоялни клиенти, задържане на
доверието
Проучвания доказват, че е
5 пъти по-скъпо да достигнеш до нови клиенти, отколкото да ангажираш отново настоящите
си. Определено си струва и през 2020 г. да се работи в посока подобряване на
отношенията с потребителите. Това може да стане по доста начини: изпращане на
ваучери за рождени дни, посредством персонализирани предложения, регулярни
промоции, организиране на събития и т.н.
Хората са свикнали дори и безвъзмездно да споделят позитивни впечатления от стоки, както и да препоръчват любими продукти в групи и под постове в социалните мрежи. Тук въобще не говорим за инфлуенсъри, а за препоръки от потребител към потребител.
4. Възход на алтернативните платформи
През 2020 г. все по-често ще попадаме на промотиране и в нови или не особено предпочитани за нашата страна платформи за дигитална реклама: Pinterest, TikTok, Viber, Linkedin и други.
Брандовете с лекота биха могли да се рекламират там, особено ако начинът им на презентация е атрактивен и съобразен със спецификите на платформата.
5. Чат ботове
Проучванията показват, че:
- Чат ботове ще захранват 85% от обслужването на клиентите до 2020 г.
- Най-добрите предимства на чат ботове са 24-часово обслужване (64%), незабавни отговори на запитвания (55%) и отговори на прости въпроси (55%)
- 63% от анкетираните предпочитат да обменят онлайн чат ботове, за да общуват с бизнес или марка
- До 2022 г. чат ботове ще помогнат на бизнеса да спести над 8 милиарда долара годишно
- 80% от бизнеса искат чат ботове до 2020 г.:
Много клиенти предпочитат да си взаимодействат с чат ботове, тъй като са отзивчиви 24/7, дават отговори незабавно, точно припомнят цялата си история на покупките и никога не губят търпение.
6. Разговорен маркетинг
Реалността на съвременния маркетинг става ясна: той е по-разговорен. Хората искат по този начин да общуват с марките и затова и брандовете трябва да реагират. Когато потребителите имат въпрос, 82% искат „незабавен“ отговор.
Разговорният маркетинг улеснява индивидуалната връзка в реално време между търговците и потребителите.
7. Видео маркетинг
Видео маркетингът е една, ако не най-важната маркетингова тенденция днес и вероятно през следващите 5-10 години. Тези цифри показват важността на включването на видео в стратегията ви за дигитален маркетинг през 2020 г.:
- 70% от потребителите казват, че са споделили видеоклип на марката
- 72% от марките казват, че употребата на видеоклип е подобрила степента на конверсиите им
- 52% от потребителите казват, че гледането на видеоклипове на продукти ги прави по-уверени в решенията за онлайн покупка
- 65% от мениджърите посещават уебсайта на продавача, а 39% се обаждат на доставчик след гледане на видео
Един от тенденциите, с които се сблъскваме през последните години, е нарастващото преминаване от декстоп към мобилни устройства. Текстовото представяне на марката в твърде дългите страници за скрол на мобилно устройство, е доста неудобно и ангажиращо спрямо едно атрактивно представяне на информацията във видео.
Въпреки това видеото може да представи една и съща информация еднакво добре на различни устройства.
8. Визуално търсене
Визуалното търсене може да изведе потребителското изживяване на напълно ново ниво: Хората могат да качат изображение, за да проведат търсене и да получат по-конкретни резултати.
9. Story в социалните медии
Първо, Snapchat излезе с концепцията на „My story“, след това бяха представени истории в Instagram и Facebook, а след това YouTube представи собствен формат на историята: Reels.
За да бъде всичко правилно, ето една хронология на историите в социалните медии:
Тъй като тези типове истории изчезват след определен период от време, това е чудесна възможност за маркетолозите да използват добре FOMO (fear of missing out).
Предимствата на използването на истории в социалните медии включват:
През март 2019 г. Instagram представи Instagram Checkout, която позволява
на потребителите да завършат покупката си от Instagram.
Социалните медии са неразделна част от дигиталния маркетинг, а визуалните платформи
като Instagram са „истинско съкровище“ за всички нас. Още по-добре,
електронната търговия започва, тъй като все повече потребители са готови да
купуват продукти чрез реклами, които виждат в емисиите си.
Instagram съобщава, че платформата има 1 милиард потребители, а 90% от тях вече следват активни търговски марки, като много от тях посещават тези профили ежедневно. Та, какъв по-добър начин да се използва този мащабен потенциал от използването на публикации, които могат да се продават?
Приятели, новата година започна и се надяваме да донесе още свежи изненади в света на дигиталната комуникация. И то такива, на които с удоволствие бихме натиснали бутон Like. :) или приложили в маркетинг стратегиите, които разработваме.
Вашата оценка: