Ежедневието ни е наситено с всевъзможни брандове. От такива, които подминаваме с безразличие до тези, които смело можем да наречем дори – икони. Разликата между тях се определя от пътя, който е извървяла всяка една марка.
Продукт или услуга, която производителят е пуснал току-що на пазара, притежава всичко, присъщо на една марка – име, графичен знак (лого), уникална опаковка, а вероятно и други уникални за нея или не толкова отличаващи я качества. Това е всичко онова, което ние потребителите възприемаме като търговска марка, и въпреки това бранда, все още не съществува. Всички тези елементи на марката, изграждат и впечатлението за компанията, всичко това е процес, който може да отнеме години.
Името, логото, опаковката и онлайн представянето му трябва да имат силно въздействие върху съзнанието на хората и точно да представят същността на марката. В идеалния случай те трябва да изразява - системата от ценности, принципи, мисията на компанията, както и продуктите или услугите, които тя предлага.
С марката “Variva” (безглутенови макаронени изделия от 100% нахут и други зърнено-бобови култури), ние извървяхме целия този път заедно и резултата може да разгледате тук.
Други подобни примери в портфолиото ни са марките: Кройтерхоф Спорт, Визикод, myHoneyBoutique, Future Generation Foundation, PharmIQ и много други.
Разликата между един новосъздаден бранд и големите марки на пазара е, че вторите са изпълнени с опита и преживяванията на потребителите. Безброй реклами, филми, събития, медии използват търговските марки като декор. Марките биват оценявани в статии в различни медии, потребителите харесват дигиталният им образ, говорят и пишат за тях. С течение на времето, представата за продукта изпълва със съдържание търговската марка. Тогава тя става напълно оформена.
Марката се ражда и от разказите на редица „автори”. които я доизграждат. Тези „автори“ се делят на четири основни групи:
Влиянието на всяка от тези групи „автори“ варира според категорията, в която попада марката.
Последните години все повече марки се убедиха във важността и на „авторите“ онлайн. Всъщност, 60% от потребителите признават, че си създават мнение за дадена компания, по нейното онлайн присъствие. Именно поради тази причина, всяко взаимодействие в интернет пространството трябва да бъде опит бизнесът да генерира по-добър растеж.
Интересен факт е, че финансите, застраховането и брокерските услуги в България са с най-висок дял на онлайн активности. За сравнение, водещият сектор в онлайн рекламата за Сърбия, например, е Телекомуникационния.
В Calipers сме фокусирани именно върху изграждане на положително онлайн присъствие на разнообразна гама от марки, от различни сектори. Най-интересните истории около пътя, който вървим с повече от тях, може да прочетете в блога ни.
*Част от информацията е ползвана от книгата „Как марките се превръщат в икони“ от Дъглас Холт, както и статистически данни от различни дигитални медии.
Вашата оценка: