Дни преди шестият рожден ден на социалната мрежа решихме да обобщим къде е Instagram днес и какви са ползите, които той предлага за своите бизнес потребители.
На 16 юли 2010 г. Кевин Систром, съосновател на Instagram публикува първата снимка в новата социална мрежа:
От тогава до сега, за по-малко от 6 години Instagram претърпя сериозно развитие, като основен индикатор за това бе купуването му от Facebook през април 2012 г. за 1 милиард долара и то само две години след старта. И докато за потребителите ползите от Instagram са ясни – лесна и забавна платформа за споделяне на снимки, с възможност за бързи и интересни корекции, изразяване чрез визуално съдържание, вместо чрез текстово, възприемане на съдържанието без усилие и т.н., ползите за бизнеса, макар и все още не особено популярни в България, не са никак малки.
Според статистика на Brandwatch 48.8% от брандовете са представени в Instagram, като се очаква до 2017 г. те да станат повече от 70%. 90% от най-популярните брандове в света са представени в Instagram. Дори това, само по себе си би трябвало да ви заинтригува и да ви накара да се замислите. Ако не е успяло, ето още малко факти :)
Instagram има повече от 400 милиона потребители, като са се удвоили само през последните 2 години:
Съотношението на потребители, ангажирани с бранда спрямо потребители, които следват бранда поставя Instagram на челната позиция с 10 пъти по-ангажирани потребители в сравнение с Facebook, 54 пъти по-ангажирани потребители в сравнение с Pinterest и 84 пъти по-ангажирани потребители в сравнение с Twitter.
Instagram има най-висок conversion rate при конвертирането от „разглеждащи“ към „пазаруващи“. Това до голяма степен се дължи на факта, че той говори на универсален език – снимките, което дава възможността да въздейства отвъд думите и без значение от езиковите бариери.
Визиите комуникират мисли, емоции, идеи и добре таргетираните послания могат да достигнат и да спечелят желаната аудитория, да разкажат повече за бранда и да я накарат да го последва. Не трябва да се забравя, че визуалното съдържание би било въздействащо само ако е качествено и/или ако самият продукт е визуално въздействащ.
Една от най-сериозните грешки, които можете да направите в Instagram, е да оформите съдържанието си както бихте го направили за банерна реклама. Важно е визиите да са native и да се сливат естествено с останалото съдържание във фийда на потребителите. Силата на маркетинга в Instagram е в това брандът и неговите предложения да бъдат усещани като истински и естествени, а не като съдържание, изкарано на конвейер от отегчен офис служител.
Рекламите в Instagram също имат сериозен потенциал, тъй като възможностите за таргетиране са изключително прецизни (кампаниите се настройват през Facebook и използват неговите инструменти), което гарантира, че визиите ви ще достигнат точно до желаната от вас аудитория. При създаването им важат същите правила, както и за неспонсорираното съдържание – качествени, атрактивни и естествени визии, които говорят.
Важно е да се отбележи, че спецификите на Instagram го правят подходящ само за определени бизнеси. Като цяло B2B брандовете и насочените към аудитория над 30-35 години компании не биха имали сериозни ползи от акаунт в Instagram. Ако таргет аудиторията ви е млада и активна, обаче, Instagram е идеалната за вас социална мрежа за онлайн маркетинг.
За десерт ви предлагаме да разгледате едни от най-добрите бизнес акаунти в Instagram, за да усетите емоцията и отношението, които добре направените визии са способни да събудят в потребителите:
WeWork https://www.instagram.com/wework/ коуъркинг пространство
National Geographic https://www.instagram.com/natgeo/
Coca-Cola Argentina https://www.instagram.com/cocacolaar/
frank body https://www.instagram.com/frank_bod/ козметика
asos https://www.instagram.com/asos/ мода
Califia Farms Crafting https://www.instagram.com/califiafarms/ напитки
Източници:
Вашата оценка: