Текстът, с който ще опитате да продадете вашият продукт или услуга не е универсален и никога не трябва да е насочен към всички. Предвид това, че аудиторията ви се състои от различни хора, с различни особености, които се намират в различен етап на готовност за покупка, да ползвате един и същи текст за всички платформи и всеки сегмент от аудиторията няма да постигне желаните от вас резултати. За по-ефективни реклами може да спазвате няколко прости, но доказани във времето правила.
За ефективна реклама съобразете копирайта с етапа на готовност за покупка, в който се намират вашите потенциални потребители
Етапи на готовност за покупка:
Всеки от етапите на готовност на потребителя налага различен подход и различна информация, която да включите в своето копи.
Говорете на потребителите като на един човек
Преди да започнете да пишете текст е важно да разберете каква би била мотивацията на някой да купи и използва вашият продукт и услуга. Вече уточнихме, че продавате на хора с емоции, ценности, мотивации, цели и характер. Макар че те могат да бъдат обединени от някакви демографски характеристики, клиентите ви не са жени, 16-28 г., с месечен доход над 1000 лв., клиентите ви са Мария, Гергана и Петя, които искат да изглеждат по определен начин, да научат нещо, да се чувстват някак. Пишете така, сякаш говорите на един човек.
Опознайте таргета си
За да можете да създадете реклама, която „говори“ директно на потребителите, трябва да ги познавате. Няма бърз, лесен и евтин начин да опознаете потенциалните си клиенти. Проучвайте, говорете с тях, питайте, какво е важно, какви са проблемите им, как биха искали да бъдат решени.
Усилията, които ще положите на този етап ще са правопропорционални на успехите, които ще постигнете в последствие. Качественото рекламно послание, което демонстрира познаването ви на потребителите изглежда приблизително така:
Пишете на езика на потребителите си
Не е важно дали на вас ви се вижда подходящо и дали ви допада, вие не продавате на себе си. Може да сте изключително далеч от потенциалните си клиенти като възраст, манталитет или нужди и желания и само да предполагате как те се изразяват и мислят.
Правилото е просто – говорете като тях. Ако те говорят на жаргон – рекламата ви трябва да говори на жаргон. Ако те искат да научат френски за един месец, то в рекламата ще пише, че могат да научат френски за един месец. Ако не знаете как се изразява вашият таргет и какво иска значи не сте направили проучването си добре. Говорете с хората на живо, направете анкета, слушайте как общуват помежду си, проверете дискусии или дори конкурентни компании.
Редактирайте
Едва ли сте написали перфектното копи от първия път, а и повечето платформи, в които можете да рекламирате имат ограничения в обема текст, с който можете да рекламирате. Оставете текстовете си за ден-два и след това ги прочетете. Всичко ли е ясно? Кое може да се каже с по-малко думи? Претрупано ли е, объркващо или неясно? Вярно ли е всичко, което твърдите?
Тествайте
Сплит тестовете дават безценна информация за това, кое въздейства най-ефективно на потребителите. Тествайте заглавие, ключова дума, визия. Правете тестовете си често и само с една променлива, за да можете да бъдете сигурни че разликата в резултатите се дължи точно на този елемент. За да можете да разчитате на достоверността на информацията, която получавате е нужно да имате сериозно количество данни, така че не бързайте с изводите, за да не направите грешка, която в последствие може да ви коства много.
Независимо дали се занимавате с онлайн маркетинга на голяма или малка компания и дали продавате продукт или услуга, целта на вашите текстове винаги трябва да бъде да предложите на потребителите точно това, от което те имат нужда в момента. Ако имате свои трикове, които използвате, за да ангажирате своя таргет по най-добрия начин, ще се радваме да ги споделите с нас :)
Вашата оценка: