Warning: Trying to access array offset on false in /home/calipers/blog.calipers.bg/wp-content/themes/Calipers/single-post.php on line 61
Warning: Trying to access array offset on false in /home/calipers/blog.calipers.bg/wp-content/themes/Calipers/single-post.php on line 73
Маркетинг
15.01.2015
Имейл маркетингът (част I)
От години имейл маркетингът е един от най-популярните и достъпни начини за достигане до настоящи или потенциални клиенти. Няма компания, независимо от размера й, която да не е правила имейл кампания поне веднъж. Тук идва и най-голямото предизвикателство на този вид кампании, а именно, как да накараме потребителите да отворят имейлите, които изпращаме.
Пощите на повечето хора преливат от писма и никой не изгаря от желание да получава още. Какво можем да направим тогава, за да увеличим вероятността точно нашето писмо да привлече вниманието на даден потребител, да събуди интерес в него и да го подтикне да извърши това, което искаме?
Времето на повечето хора е ценно и често е ограничено. Затова е особено важно всяка компания да предлага на адресатите си качествено съдържание, което да им бъде полезно или интересно. Имейл кампаниите трябва да помогнат на хората да опознаят и харесат компанията и продуктите й, и в крайна сметка да й се доверят.
Заглавието на имейла е първото, което получателите виждат и то създава в тях впечатление, от което зависи дали ще продължат да четат. Често, то е по-важно дори от съдържанието на самия имейл, защото носи първото и най-важно послание на това, което искаме да комуникираме. В крайна сметка дори да имате най-невероятното предложение, то ще отиде на вятъра, ако не бъде отворено, нали?
Ето защо за създаване на заглавието на вашия имейл трябва да отделите особено внимание, колкото и незначително да ви изглежда. Вижте нашите съвети, които се надяваме да ви помогнат при оформянето им.
Заглавието трябва да бъде с дължина 3-4 думи. Тук, разбира се, трябва да отчетем езиковите особености, които променят това правило в зависимост от езика, на който се провежда кампанията. На база на нашия собствен опит, можем да заявим, че за кампании на български език това е оптималната дължина, тъй като позволява посланието да бъде видяно в цялост дори на по-малки дисплеи и не отегчава получателите с твърде много обяснения, като в същото време е достатъчна за силно и ефективно послание.
Бъдете конкретни. Писма с неясни заглавия обикновено не биват отваряни и се трият веднага. В пощата, освен вашето писмо, вероятно са пристигнали още десетки. Потребителите почти винаги бързат да отговорят на важните писма и да се заемат с останалите задачи в натовареното си ежедневие. При това положение малко от тях са склонни да се занимават с неясни послания и неясни предложения. Всичко, което не е важно или ясно се пренебрегва и бързо се премахва.
Персонализирайте. Персонализираните заглавия водят до повече отваряния на писмото, в сравнение с неперсонализираните такива! Графиката по-долу показва разликата в Open Rate, когато в заглавието на имейла е включено малкото име на получателя и когато не е включено.*
Бъдете кратки. Когато потребителите преглеждат пощите си по-вероятно е вниманието им да бъде привлечено от кратко и атрактивно заглавие, отколкото от дълго и обяснително. Нито една дума не трябва да е излишна, слаба или не на място. Според Telesian Technology Inc. един потребител е изложен на между 300 и 700 маркетинг послания на ден! При това положение колкото по-ясни и кратки са вашите послания, толкова по-малко вероятно е да се изгубят в морето от всички останали съобщения.
Call to action. Убедете се, че заглавието на писмото, което ще изпратите достатъчно ясно казва на потребителите, че те ще имат полза, ако го отворят и прочетат цялото му съдържание. Няколко думи, които обобщават тази полза може да са високоефективни, така че помислете какви биха били ползите за потребителите и ги синтезирайте.
Ще се радваме, ако споделите с нас какво според вас е определящо за едно наистина добро заглавие и какви похвати използвате вие, когато създаватe заглавията на своите имейл кампании!
*По данни от проучване на Retention Science публикувано март 2014 г.
Очаквайте част II-ра „Важността на дизайна в имейл маркетинга“!