Маркетинг
02.10.2014
Какво НЕ трябва да правим в социалните медии?

В днешно време почти всяка компания е представена в социалните мрежи чрез свой профил. Какво е важно, когато управляваме такъв профил? Какви въпроси трябва да си зададем и има ли неща, които никога НЕ трябва да правим?

Големият въпрос пред всяка компания е: Трябва ли да присъстваме в социалните медии? Преди да създадете профил, добре е да си отговорите на следните въпроси:

  • Задължително ли е? Марката „социална“ ли е и съответно има ли нужда от присъствие (на всяка цена?)
  • Социално-активни хора ли са клиентите ни? Защо да инвестираме усилия да бъдем и да се опитваме да бъдем около тях, ако те не са там...

И все пак, ако сме решили да присъстваме, то ето какво трябва да избягваме на всяка цена!

Да стартираме активна комуникация, а после да я изоставим…
Много често първоначалният ентуасиазъм се изпарява след първите няколко месеца присъствие в социалните мрежи, след което профилите биват изоставяни за неопределен период от време. За потребителите, които посещават страниците, това изглежда несериозно и не се възприема добре.

Да копираме конкуренцията
Макар примамлив и лесен този вариант никога не е приемлив. Оригиналността и собственият почерк винаги се открояват сред морето от еднообразно съдържание и изграждат нашата идентичност и уникалност.

Да не се грижим за визуалното обновяване на присъствието си
Отдавна е доказано, че визуалното съдържание се възприема по-лесно от текстовото. Използвайте това знание, за да предоставяте на феновете си интересни и качествени публикации.

Да не се опитваме да бъдем навсякъде
Не е нужно да присъстваме във всяка социална мрежа създавана някога! Важно е да подбираме каналите си за комуникация с потребителите съобразно с техните характеристики и особености.

Да не бъдем небрежни към съдържанието, което публикуваме
Трябва да отделяме особено внимание на съдържанието на публикациите си и да не допускаме правописни грешки, лош стил и изказ, както и обем, несъобразен с медиата. Когато поддържаме фирмен профил задължително е да притежаваме права за визиите, които публикуваме, а не просто да използваме произволни снимки, които сме намерили!

Да не се отказваме (бързо :) )
За да успеем в комуникацията ни в социалните мрежи трябва да имаме ясни цели, стратегия, измерители и най-вече - търпение и пак търпение!

Да не правим игри copy/paste или неадекватни на общия ни имидж и репутация публикации
Активностите, които реализираме, трябва да ни доближават до клиентите ни и да ни помагат да ги увеличим, както и да подкрепят бизнес и маркетинг стратегията ни. Да подаряваме i-pad-и, защото всички други го правят, не е добра идея!

Да не очакваме на всяка цена хиляди фенове и висок процент ангажираност
Нищо не е по-съществено от това да знаем какво искаме и защо. Количеството или качеството на последователите ни е по-важно? Много хора наблягат на количеството. Макар че можем и да имаме и двете, ако ни се налага да избираме, качеството винаги е за предпочитане пред количеството!

Да не създаваме много профили – едно лице ни стига!
Често срещана грешка, която непрофесионалистите допускат, е да създават повече от един профил или да толерират наличието на няколко профила с неясни създатели и администратори. Това е сериозна грешка, която обърква потребителите и носи негативи за компанията!

Да не купуваме лайкове
Едно от големите безумия при поддържането на социален профил във Facebook е купуването на харесвания! Социалните ни профили целят връзка с истинските ни клиенти, а не със „статисти“. Такива просто не са нужни и не носят полза на никого. Не се хващайте в капана на бързите 10 000 лайка за 1,68$!

За да може присъствието ви в социалните мрежи да постигне максимално добри резултати и за да си гарантирате успешна и ползотворна комуникация с Вашите потребители, не се колебайте да се свържете с нас нас нa тел: 0899 134 442!

Дългогодишния ни опит и постигнатите до момента резултати са нашата гаранция за удовлетворение!

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: