Знаете ли колко е средната продължителност на едно посещение на уеб сайт? По-малко от минута!* Представете си колко съдържание може да се разгледа за минута, дали може да се направи покупка, регистрация или каквото и да е друго.
За да не загубим посетителите си, важно е да следваме някои добри практики, които отдавна са установени и утвърдени, но въпреки това твърде често не се спазват.
Има няколко прости, но изключително важни въпроса, на които задължително трябва да се отговори, за да се определи дали един сайт е професионално изработен или не по отношение на съдържание и дизайн и дали ще бъде достатъчно ползваем за посетителите. Може ли някой, който посещава сайта за първи път да се ориентира бързо и намери лесно това, което търси? Най-съществената информация, която сайтът иска да комуникира, разположена ли е на видно и лесно достъпно място?
Основната цел на един уеб сайт е да подпомага марката и бизнеса, за който е предназначен. Ето защо, е ключово той да предоставя нужната информация на посетителите му.
Ако искате потребителите да останат доволни от ползването на уеб сайта ви, е важно той да отговаря на няколко важни характеристики: да притежава интуитивна и удобна навигация и да предоставя бърз достъп до търсената информация/продукт/услуга.
Повечето потребители далеч не четат всяка дума и не разглеждат всяка опция, която сте публикували на сайта си. С изобилието от информация, която ги заобикаля, потребителите преглеждат бързо и повърхностно всички статии, предложения и каталози, които намират, за да разберат дали това е информацията, която търсят. Тук идва изключително важната роля на добре форматираното и подредено съдържание. Малките абзаци и добре обобщените послания са особено важни, за да се задържи вниманието на потребителя. Друга важна особеност при форматирането на текстове е използването на обособени акценти, заглавия и подзаглавия, които приоритизират важността на отделните текстове и помагат на потребителите по-бързо и лесно да открият информацията, която ги интересува.
Ако текстовете на вашия уеб сайт са оформени така, че да изискват усилия, за да бъдат прочетени и възприети, то бъдете сигурни, че най-вероятно няма да бъдат прочетени, дори информацията в тях да е ценна сама по себе си. Същото правило важи и за офертите в електронни магазини или каталози – независимо дали става въпрос за козметика, дрехи, почивки или каквито и да било стоки и услуги. Ако предложенията, публикувани в сайта не са добре структурирани и формулирани, то потребителите бързо ще се насочат към следващия уеб сайт, защото изборът е пребогат, а никой няма време за губене!
Умело реализираната навигация е друг безкрайно важен елемент, който ще задържи посетителите на даден сайт. Ориентирането в страницата никога не трябва да е сложно или подвеждащо, а още по-малко пък объркващо. Възможностите трябва да са ясни и видими, достъпът до всяка секция – бърз и лесен. Един от често срещаните проблеми при сайтове с неползваема навигация е, че потребителят се изгубва в сайта и не знае къде се намира.
Опцията за сортиране на информацията по различни критерии е ключова за сайтовете, които продават – наличието на тази функционалност, както и на филтрирането по различни критерии, ги прави изключително удобни за ползване. Повечето потребители нямат нито нужното време, нито желание да се лутат из тонове информация и предложения, докато намерят това, което търсят. Затова опцията информацията да може да бъде филтрирана или сортирана по различни критерии или търсена по ключови думи е от особено значение.
Това са само някои от най-важните правила, които трябва да се спазват при изграждането на съдържанието на даден уеб сайт. Качествените уеб сайтове са микс от множество елементи и техники, които се планират внимателно и винаги съобразено с целта и целевата аудитория на сайта. Времената на „универсалните“ решения и готовите шаблони отдавна отминаха. Във все по-конкурентния онлайн свят да се откроиш сред конкурентите си става по-трудно и изисква повече знания и умения. Креативността и задълбочения анализ на инструментите и похватите, които ще бъдат използвани са задължителни.
Ние имаме години опит с изработването и управлението на уеб сайтове. Екипът ни от професионални уеб разработчици, дизайнери и маркетинг специалисти ще ви предложи и реализира най-доброто решение, което да задоволи нуждите на вашия бизнес!
Не се колебайте да се свържете с нас на тел: 0899 134 442!
* По данни на NN/g - Evidence-Based User Experience Research, Training, and Consulting
Вашата оценка: