Маркетинг
05.08.2014
Какво е „content маркетинг“ и защо срещаме този термин все по-често

През последните няколко години всички проучвания, които маркетинг специалистите провеждат непрекъснато, сочат едно – потребителите игнорират традиционните маркетинг похвати и тяхната ефективност рязко спада. Рекламата такава, каквато я познаваме, бавно залязва и отстъпва мястото си на все по-популярния content маркетинг или преведено на български – маркетинг базиран на съдържание.

Какво точно представлява content маркетинга?

Той е техника, която акцентира върху създаването и разпространяването на качествена, релевантна и интересна информация, която цели да привлече таргетираната аудитория, като й предложи ценно за нея съдържание.

Макар и сравнително нов като термин, този подход се използва открай време. Един много прост пример за content маркетинг още преди „дигиталната ера“ е демонстриран от Аугуст Йоткер (да, точно този Йоткер :)), който през 1891 г. решава да сложи рецепти на гърбовете на пакетчетата с бакпулвер, които продава.

Добре познатите ни Мишелин пък още през 1900 г. осъзнават колко е важно да бъдат полезни на потребителите си и издават книжка със съвети за поддръжката на автомобила, препоръки и други полезни за пътуващите идеи. Само от първото издание са разпространени 35 000 копия!

Къде е днес content маркетинга?

Днес content маркетинга навлиза все по-сериозно и в интернет пространството, където информацията е в изобилие. Целта му остава същата - да привлече и задържи клиенти чрез постоянно създавано и разпространявано качествено съдържание, което цели да промени или насочи поведението на потребителите в определена насока. Той е неспиращ процес, който не се използва самостоятелно, а се интегрира в цялостната маркетингова стратегия и е изключително важна част от нея.

Много съществено при content маркетинга е, че той не продава директно и не се натрапва. В основата на идеята на content маркетинга стои убеждението, че ако ние поднасяме на потребители ценна за тях информация, те стават все по-интелигентни и в крайна сметка ще ни възнаградят с лоялността и потреблението си.

Ако имате нужда от помощ с дигиталния маркетинг на вашата компания,

то не се колебайте да ни се обадите на 0899 134 442!

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: