Google AdWords – Какво трябва да знаем преди да започнем да пишем текстове за тoзи вид реклама?
При писане на текстови реклами за кампании в Google AdWords трябва да се отчитат не само изискванията за брой символи, но и изискванията към съдържанието им.
Основните параметри, които трябва да се отчитат вземат предвид могат да бъдат обособени в четири основни групи:
- Ограничения на броя символи
- Ограничение на пунктуацията
- Оганичения спрямо търговски марки
- Ограничения за реклама на определени групи продукти и определени теми
- Ограниченията на броя символи за ред са 25 символа за заглавие, 35 символа за двата реда на рекламата и за Display URL. Реклама, коята превишава дори с един символ, няма да бъде качена в системата на Google AdWords. Тук е важно да се добави, че ландинг страницата, която ще изберете като скрит линк трябва да съответства на Display URL домейна и да бъде действително съществуващ сайт.
- От гледна точка на пунктуацията, Google не разрешава в една реклама за се използват повече от един удивителен знак (!) за реклама, като не се допуска този знак да е в заглавието. Прекомерно използване на препинателни знаци (точки, въпросителни, тирета) не се толерира.
- Google се отнася много сериозно към правата на търговските марки. В рамките на Европейския Съюз, Google няма политика да сканира предварително дали определена марка е регистрирана. Забраната за използване на търговска марка се основава на жалба, изпратена до Google от собственика на правата. Ако притежавате марка и сте забелязали, че тя е използвана неправомерно в рекламите в Google AdWords, може да изпратите оплакване от следния адрес https://services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint. Към момента няма обща база данни, където да се проверява кои марки са забранени за употреба, но при опит да се използва такава марка, Google алармира и не разрешава качването на рекламата.
- Google ограничава реклами, които промотират алкохол, тютюневи продукти и опияти. В определени региони има и ограничение при реклама на лекарствени средства. Забранена е рекламата на оръжия. Политиката на Google относно тези продукти е основана на социалната отговорност на фирмата. Ограничени или забранени са рекламите за аборти, академична помощ, спам техники, сексуални услуги, прокламации „анти“, хазарт и казина, копирайтинг, фалшиви документи, фоервейки, бързо забогатяване, хакване, неясно заплащане. Пълният списък с темите и продуктите, както и уточнение за тяхните ограничения за реклама може да намерите на адрес http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=en&topic=28436&guide=28435&page=guide.cs.
При писане на текстове за реклами за кампании в Google AdWords е важно да се спазват всички изисквания, което ще позволи рекламата да бъде качена в системата и да подлежи да оценка от екипа на Google. Реклами, оценени като високо качествени и релевантни към ключовите думи и рекламирания сайт, се показват на по-предни позиции и на по-ниска цена.
Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в Google AdWords: office@calipers.bg