Маркетинг
21.02.2011
Google Adwords – или как да рекламираме успешно на по-ниска цена. Какво трябва да знаем за ключовите думи?

Последните години Google Adwords рекламата в България постепенно навлезе и се утвърди като водещ инструмент в онлайн рекламата.

Кое прави Google Adwords толкова предпочитан канал за предаване на рекламни послания? Сред основните предимства на рекламата в Adwords са достъпността, лесния мениджмънт и проследимите резултати. Тези характеристики правят Adwords привлекателен както за големи, така и за малки фирми. Google Adwords има много повече предимства и дава възможност за постигане на много високи резултати, при положение че рекламиращия познава функционалностите му.

Една от слабо познатите характеристики на Adwords в България, е оценяването на рекламите по тяхното качество. За да бъде успешна рекламата, тя трябва да е конкретна, да е релевантна на сайта към който води, но най-вече да е релевантна на ключовата дума, към която е прикрепена.

Широко срещана грешка при създаване на кампании в Google Adwords, е създаването на една или две ад групи, в които се вкарват десетки думи. Закачането на реклама в действителност не е към определена ключова дума, а към определена ад група. При това условие, рекламите за ад групи, които съдържат различни ключови думи, могат да бъдат само общи и следователно не толкова релевантни. Резултатът е, че рекламите са оценени по-ниско от Google и за показването им на по-предна позиция се иска по-висока цена за клик.

Освен, че е препоръчително всяка дума да бъде в отделна ад група, друг важен елемент за постигане на оптимални позиции на ниска цена, е да пишете реклама за всяка ключова дума или поне да слагате като заглавие на рекламите си заглавиета на съответната ключова дума. С какво ви помага това действие? Един от инструментите, които Google използва за оценяване на релевантността на рекламите, се казва гъстота на ключовите думи (keyword density). Този инструмент измерва колко пъти ключовата дума се среща в рекламата или уеб сайта. Когато задавате като заглавие за рекламата си ключовата дума, получавате по-голяма гъстота и от там по-висока оценка на релевантността от Google.

При подбора на ключови думи е важно да се следват три стъпки.

-       Първо: да не се забравя да се включат всички възможни начини на изписване на ключовите думи. Тук влизат и ключови думи на български, изписани на латиница.

-       Второ: да се проверят ключовите думи дали не предизвикват показване в естествените резултати. Ако предизвикват такова, може да се добавят в отделна ад група, която да не се пуска и регулярно да се проверява дали все още предизвикват такива показвания.

-       Трето: да се добавят негативни ключови думи, за да се постигне по-прецизно таргетиране и да се избегне плащането на нежелани кликове.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: