Маркетинг
26.09.2010
Маркетинг в социални мрежи – как Facebook страницата на компанията подпомага комуникацията й

Facebook е най-популярната социална медиа към момента. Общият брой активни български потребители надхвърли 1 300 000 души. Присъствието в социалната медиа става посредством регистрация и създаване на профил. Платформата на Facebook предоставя възможност за свободна комуникация между потребители в нея.

Всеки може да се регистрира и създаде профил, да въведе информация за себе си, своите интереси, да създаде кръг от приятели, да споделя снимки, видео, линкове, размисли, интересна информация, която го вълнува, да коментира, създава и кани на събития и т.н. и т.н. – възможностите, които Facebook предоставя се развиват и стават все повече ежедневно.

Освен за лична комуникация, медиата се налага все повече и като комуникационен канал за бизнеса. Приложенията на Facebook като групи, страници, линкове, са вълна в онлайн маркетингa и утвърждават ефективността на социалната мрежа като комуникационен канал.

В този материал ще разгледам възможностите, които предоставя страницатa на една компания във Facebook.

Изграждането на страница на компанията във Facebook, има следните предимства и ползи:
- Създава нов комуникационен канал на компанията. Предимство от първостепенно значение! Мисля, че е особено важно да отбележа, че този комуникационен канал е „безплатен“ – това, което инвестираме в него е времето за поддръжка и развитие на присъствието ни в медиата чрез страницата :)

- Дава възможност за „безплатна“ комуникация на продуктите и услугите на компанията с потребителите, чрез дискусии, публикуване на материали, снимки, споделяне на информация и др.
- Увеличава познаваемостта на марката (brand awareness)
- Предоставя възможност за привличане и обособяване на „почитатели“ на компанията, създава „онлайн кръг“
- Дава възможност за още един канал за достигане до компанията. Facebook има изключително висок рейтинг в Google. Много често ако уеб сайта на дадена компания не е добре оптимизиран за търсачки или изобщо не му е направена оптимизация (SEO), чрез търсене в Google, в предните резултати излиза профила във Facebook
- Бързо и лесно споделяме актуална информация и тя мигновено достига до „приятелите“ на компанията
- Възможност за изпращане на персонализирани съобщения
- Обменяне на позитивна комуникация с профили и страници на хора и други компании, чрез добавяне в „Любими страници“
- Възможност за получаване на обратна връзка от почитателите и клиентите на компанията.

Ето и две външни приложения, които ще обогатят възможностите на страницата ви във Facebook:
- Интегриране на RSS на корпоративен блог - Blog RSS Feed Reader, (повече за тази възможност може да прочетете в описанието на приложението: http://www.facebook.com/apps/application.php?id=5315590686))
-
Интегриране с профила на компанията в други социални мрежи, например LinkedIn (повече за тази възможност може да прочетете в описанието на приложението: http://www.facebook.com/apps/application.php?id=6394109615&v=info)

И накрая, малко обща статистика за Facebook (източник: http://www.facebook.com/press/info.php?statistics):
- Повече от 500 милиона активни потребителя
- Потребителите в социалната медиа прекарват над 700 билиона минути на месец в нея
- Средно един потребител има около 130 приятеля в профила си
- 900 милиона обекта, които хората комуникират посредством приложенията на Facebook (страници, групи, събития, страници на общности)
- 70% от потребителите в медиата са извън САЩ
- Повече от 550 000 активни приложения изградени върху Фейсбук платформата
- Повече от 1 милион уеб сайта интегрирани с Фейсбук платформата
- Повече от 150 милиона активни потребителя използват Facebook чрез мобилните си устройства
- Потребителите, които ползват медиата през своите мобилни устройства за 2 пъти по-активни от „не мобилните“ потребители

Докато се колебаете дали да пристъпите към създаване на страница за вашия бизнес във Facebook, станете наши приятели: http://facebook.com/calipers

Свържете с нас, за да създадем стратегия за комуникация на бизнеса ви в социалните медии: office@calipers.bg

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван

3

Коментара

Здравейте и от мен. Статията е много добра! Точно на мястото си! Абсолютно вярно е, че Facebook е мрежата, с помощта на която се прави реклама на нов продукт или институция, чрез like-кването. Даваш на всичките ти приятели да харесат някоя страница и готово! Няма нужда от излишно хабене на средства, ресурси и време. Което е много добър вариант за популяризиране на някоя марка. Аз, лично, се радвам, че го има FB, защото с него е по-лесно във всяко едно отношение.

Здравейте, напълно съм съгласна със схващането, че facebook мрежата се използва масово и като комуникационен канал на бизнес организациите. Доста добър вариант за популяризиране и реклама като се има впредвид огромния брой активни потребители, безплатната регистрация и използване на допълнителните приложения за фирмени профили. Мисля, че е много по-интересно за потребителите догато разглеждат профила на дадена фирма, да се запознаят не само с продуктите, които тя предлага, техните цени и качества, но и с новини, интересни факти, снимки и потребителски дискусии за нея.