Маркетинг
05.04.2010
Съдържание за уеб – какво харесва Google

Поводът да напиша тази статия е резултата, който постигнах в Google.bg с предната си статия :) : https://blog.calipers.bg/2010/04/%d0%bb%d0%b0%d0%bd%d0%b4%d0%b8%d0%bd%d0%b3-%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%86%d0%b0-%e2%80%93-%d0%ba%d0%b0%d0%ba-%d0%bf%d0%be%d0%bc%d0%b0%d0%b3%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%be%d0%bd%d0%bb%d0%b0/ - първа страница, първа позиция, при търсене в Google по ключова дума „ландинг страница” (http://www.google.bg/search?hl=bg&source=hp&q=%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B3+%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=) и то само 12 часа, след публикуването.

Този резултат ме провокираха да напиша няколко думи за съдържанието за уеб или как да пишем материали и текстове за уеб сайтове, така че да подпомагаме оптимизацията на сайта за търсещите машини (SEO).
Ще започна с това, че Google "обича" авторско и уникално съдържание, но също така и качествено. Под „качествено” трябва да разбираме съдържание, което съдържа целеви ключови думи, полезно е за потребителите, смислено е, простичко и ясно обяснява нещата.

Но, най-важното условие е, съдържанието ни да бъде авторско, т.е. наше. Да е уникално по своя произход, да не повтаря, взаимства или ползва съдържание или части от съдържание от други сайтове.

Писането на съдържание за уеб в сложен процес. От една страна, трябва да дадем свобода на изказа си в контекста на темата, от друга трябва да мислим за ползваемост, т.е. съдържанието ни, независимо от специфичната терминология да бъде разбираемо и достъпно и от трета страна, трябва да мислим за търсачките – а, именно текстовете ни да съдържат ключови думи, да има определена наситеност на ключовите думи, да не се повтаряме с употребата им. Постигайки баланс в тези три аспекта, можем да бъде спокойни, че Google ще хареса съдържанието в уеб сайта ни и независимо от силната конкуренция ще ни класира в предните резултати. Разбира се, не трябва да пренебрегваме и факта, че трябва да пишем често. Така имиджа в очите на Google – за активен и актуален уеб сайт, допълнително ще работи в наша полза при търсене по целеви ключови думи.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: