Маркетинг
14.12.2009
Онлайн реклама в социални мрежи и ползите за познаваемостта на бранда

За всички, които се занимават с маркетинг, в частност онлайн маркетинг и реклама, появата на социалните мрежи и възможностите, които те предлагат за маркетиране, са прекрасен инструмент.
Колкото повече ги използваме за бизнес, толкова повече се убеждаваме в тяхната висока ефективност като комуникационен и рекламен канал.

Така нареченият маркетинг в социални медии, се очерта сякаш като задължително перо в Концепциите за онлайн присъствие на клиентите ни. Едно от основните ефективности, които носи е възможността за увеличаване на познаваемостта на марката (brand awareness). С огромна сила това важи за продукти и/или марки, които са в начален стадий на своя жизнен цикъл, както и за такива, които са толкова познати, че почти забравени :). Инвестицията от финансова гледна точка в реклама в социални мрежи е една от най-евтините в сравнение с останалите онлайн канали.

Независимо от относително ниския CTR, ползата от увеличаване на познаваемостта на марката и подсъзнателното привикване на потребителят с логото на рекламирания бранд, оправдава употребата й. Нека не забравяме, че може би не днес и не точно сега, но скоро потребителят ще знае, че „познава” вашия бранд и ще стане ваш клиент.

Социалните мрежи дават чудесни възможности за високо таргетиране на рекламите по различни критерии и не само... Приложенията им като групи, страници, линкове, са мощна вълна във вирусния маркетинг (viral marketing). Всички тези техни функционалности, допълнително подпомагат популярността на бранда да нарасне.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван