За доброто SEO на уеб сайт, който има повече от една езикова версии е хубаво да се помисли за това какви ще бъдат URL адресите на различните секции, за различните езикови версии. Тоест, ако сайтът има част „За компанията” в българската версия, в английската езикова версия огледалната секция носи името “The company”. Какви са възможните URL адреси за двете секции така, че SEO ефекта да е оптимален?
Вариант 1: (лош вариант)
Българска езикова версия: http://example.com/aboutthecompany
Английска езикова версия: http://example.com/aboutthecompany
При този вариант всъщност нямаме разлика в URL адресите в двете езикови версии. Това може да се случи, ако при промяна на езиковата версия записваме единствено в сесията кой е желаният език. В този случай Search Engine-ите не могат да направят разлика в урл адресите и в общия случай адреса, който ще бъде индексиран е на езиковата версия, която се отваря по подразбиране. Така че това определено е лош вариант, защото губим много възможни ползи от SEO резултати
Вариант 2: (по-добър вариант)
Българска езикова версия: http://example.com/bg/about-the-company
Английска езикова версия: http://example.com/en/about-the-company
Разликата е единствено в локализацията, тоест в url адреса единствено променяме стойността на променливата, която носи езиковата версия. По този начин имаме 2 отделни адреса за двете езикови версии и Search Engine-ите ще могат да намерят различното съдържание и в двете отделни секции. Неприятното в този случай, е че кодът на съответната секция може да бъде оптимизиран само за единият език. Например ако сайтът е насочен към българският пазар, може URL адреса да бъде http://example.com/bg/za-companiata, респективно и за английски трябва да бъде http://example.com/en/za-companiata. По този начин постигаме SEO отпмизирани URL адреси само за единия от езиците, за които е разработен сайта.
Вариант 3: (по-добър от предишните 2)
Българска езикова версия: http://example.com/bg/за-компанията
Английска езикова версия: http://example.com/en/about-the-company
В URL адреса е включено името на секцията в съответният и език. Това е един много добър вариант за оптимизиране на SEO адресите на многоезични уеб сайтове, защото се получават уникални URL адреси, които google и други Search Engines биха харесали в голяма степен.
Специално за уеб сайтът http://kai.bg/ Calipers разработи функционалност за управление на URL адресите за всички езикови версии, с които разполага уеб сайтът. В момента те са 2, българска и английска, но платформата предлага динамично добавяне на нов език и управление на съдържанието за него. Като в този случай при добавяне на нов език за уеб сайта ще бъде добавен и новият език при управлението на URL адресите.
Ето няколко примера за мултиезични URL адреси:
http://kai.bg/bg/продукти/
http://kai.bg/en/products/
http://kai.bg/bg/продукти/стенни-плочки/стела/
http://kai.bg/en/products/ceramic-wall-tiles/stella/
...
Резултати от многоезичните URL адреси:
Търсене Български: неглазиран гранитогрес
Позиция в Google – 1-ва страница – 1-во място
http://www.google.com/search?hl=en&q=%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD+%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%81&aq=f&oq=&aqi=
Търсене Английски: Porcelain tiles sp non glazed
Позиция в Google – 1-ва страница – 1-во място
http://www.google.com/search?hl=en&q=+++Porcelain+tiles+sp+non+glazed&aq=f&oq=&aqi=
CMS платформата разработена от Calipers дава възможност за контролиране на съдържанието и на URL адресите в различните езикви версии. Като платформата се грижи да предотврати повторнението на адреси, както и има възможност да организиране на много дълбоки линкове, при наличие на сложно вертикално категоризиране.
Вашата оценка: