Таргетиране по Facebook групи. Възможно ли е или не?

Опциите за рекламиране в платформата Facebook непрестанно се подобряват и разширяват, но много често наблюдаваме колебания по отношение по-добрите опции за реклама, от които има нужда бизнеса.

Различни обстоятелства налагат динамичната промяна на опциите за таргетиране в дигиталната реклама. Било то нови потребителски изисквания, текущи тенденции или промяна в технологиите.

Последен пример са съображенията, свързани с личните данни и тези с дискриминационната политика. Поради тази причина Facebook наскоро премахна около 5 000 опции за насочване на рекламите. 

Социалната мрежа не предоставя пълен списък с премахнатите опции, но от различни публикации в интернет, статии и коментари по медии и форуми с насоченост към дигиталната реклама, стана ясно, че това са опции, засягащи религиозната и етническа насоченост на потребителите във Фейсбук. Това включва таргетиране по интереси, свързани с политически убеждения, сексуалност и религиозност – категории, които понастоящем се считат за „чувствителна информация“, съгласно обновените европейски закони за защита на данните.

Но как стои въпроса с възможностите за таргетиране на рекламата по профил на Facebook групи? Въпрос, който вълнува най-вече бизнес страниците с по-специфична дейност.

Това е възможност, която би открила нови хоризонти пред рекламодателите. Разбира се, ключовото й предимство би било предоставяне на възможност за достигане до възможно най-правилната аудитория във Фейсбук.

Facebook групите са един много силен индикатор за хората, които са се присъединили в тях. Профилът на аудиторията в групите и дискусиите в тях, са много точен индикатор за всеки, който има нужда от съмишленици и информация по дадена тема. Това означава, че членовете на групата са с едни и същи интереси, силно се вълнуват от тях и са мотивирани да общуват с останалите членове на това мини общество.

От Facebook съобщиха още през октомври, че работят в посока тестване на възможностите за таргетиране на Фейсбук рекламата по групи. Но за момента няма конкретна информация дали и кога тази опция ще бъде въведена в мениджъра за реклами в социалната мрежа.

Към момента, единственият начин за достигане до аудиторията на Facebook групите, са администраторите им. Чрез тяхно разрешение, би могло да се сподели рекламно съдържание срещу заплащане или не, това зависи от конкретните условия и политика на дадена група.

А докато чакаме Facebook да направят таргетирането по групи възможно, можем само да правим анализ на аудиторията, участваща в конкретна група. Това включва разглеждане на интересите им, преобладаващата възраст и видът съдържание, което се споделя и коментира. Друг е въпроса, че Фейсбук групите биват отворени и затворени. Това е допълнителна бариера за маркетолозите, преодоляването, на която изисква „интегрирането“ им в затворените групи.

Надяваме опцията за таргетиране на Facebook рекламата по групи да стане достъпна скоро. Тя би била ценна възможност за достигане до правилната аудитория. Голяма част от бизнес страниците във Facebook имат нужда точно от това – да представят качествено рекламно съдържание пред точната група от хора.

Ако търсите начин да развиете своя бизнес онлайн и да достигнете до точната аудитория, ние с удоволствие ще предложим креативни и практични решения! Свържете се с нас! :)  

Изпратете ни запитване и заповядайте на разговор в нашия офис.

Коментирайте статията

Блогът на Калипърс е изграден върху WordPress