Стратегия
09.02.2018
Как да адаптираме маркетинг стратегията си с поредната нова политика на Фейсбук

На 11 януари 2018 г. Марк Зукърбърг обяви официално една очаквана промяна, свързана с потока от новини в нюзфийда във Фейсбук. Тази промяна ще се отрази върху бизнесите, които поддържат фен страници.
Фейсбук ще промени алгоритъма си и потребителите вече ще виждат повече постове от приятели и роднини и все по-малко от бизнеса и медиите. Основният аргумент на Фейсбук е свързан с тяхната политика за насърчаване на общуването между хората. Промяната ще се случи постепенно в следващите месеци и сега е момента да помислите как да адаптирате своятa дигитална маркетинг стратегия, така че да имате ползи от тази промяна.
Въпреки на пръв поглед неблагоприятния ефект за бизнеса, съществуват начини да бъдат да извлечете преимущества от промените.

Ето няколко съвета, които може да предприемете, за да сте сигурни, че феновете ви няма да ви „изгубят от поглед“ в потока си с новини:

  1. Изградете общност от фенове като създадете своя група към фен страницата си. От известно време, Фейсбук добави тази опция като раздел във фен страниците. На практика, това е мини-форум, който е под вашата „марка“ и който се управлява от вас. След като политиката на Фейсбук ще бъде насочена към поощряване на комуникацията и общуването между хората, възползвайте се от тази опция. Приобщавайки хора със сходни интереси, вие им давате възможност да се срещнат виртуално и да могат да обменят мисли и идеи. А за вас това ще е още един начин да достигнете до своите потенциални и настоящи клиенти и да имате пряка връзка с тях. Разбира се, за някои бизнеси ще е по-лесно да направят това, но усилията ще си струват. 
  2. Посъветвайте феновете си да отидат до раздел „Following/Последвано“ и след това да изберат „See first/Вижте преди всички“, за да продължат да виждат информацията, която публикувате.
  3. Продължавайте да поднасяте интересно съдържание, ако вече сте предприели това или сериозно се ориентирайте към такова. Едва ли има някой, който да не е чувал това и само по себе си звучи като празно изречение, но помислете каква информация бихте могли да споделяте и да бъде интересна за вашите потребители. Стремете се да ги насърчите да дискутират. Експериментирайте и разберете кои теми ги вълнуват най-много. 
  4. Публикувайте повече видеа. Използвайте опцията за видео на живо. Не пропускайте и видео рекламата. Повече за нея прочетете в статията ни Бъдещето на уеб рекламата е във видеото
  5. Продължавайте да подсилвате с рекламен бюджет по-значимите и интересни публикации.
  6. Поддържайте канали и в социални мрежи. Instagram става все по-популярен в България и всяка марка, която има какво да покаже като визуално и видео съдържание, е хубаво да поддържа свой профил. Instagram е допълнителен канал за достигане до нови потребители. Също така, всички свои постове в него може да споделяте и във фен страницата си. Прочете статията ни по тази тема: Instagram трябва да бъде част от вашата стратегия. Със сигурност ще ви бъде полезна!

Пробвайте всички нови възможности, за да видите кое може да ви бъде от полза и не се отказвайте. Понякога може да се чувствате разочаровани, че не получавате веднага резултатите към които се стремите, но не спирайте. Постоянството наистина е ключово за успеха на вашата дигитална стратегия.

Ако търсите партньор, който да създаде, реализира и развива дигиталната стратегия на вашата марка, обадете ни се. С удоволствие ще споделим опит и поемем грижа за вас.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: