Маркетинг
17.11.2017
Еволюцията на инфлуенсърите

С развитието на социалните мрежи влиянието на т.нар. инфлуенсъри нарасна и все повече брандове се обръщат към тях. Интересен факт е, че всъщност инфлуенсъри съществуват от 1700 г. и тази форма на влияние върху потребителя не е ново откритие. 

Известният производител Джозая Уеджууд, който поставя началото на днес световно известната марка за порцелан Wedgwood, е използвал крале, кралици и благородници, за да лансира своите сервизи. А през 1905 г. американският актьор Роско Арбъкл е първата звезда, която представя продукт.

Имената, които вероятно ви изникват на ум при споменаването на звезди и инфлуенсъри са Селена Гомез, Кристиан Роналдо и т.н., които имат огромен брой фенове и само една реклама с тяхно участие, е в състояние да привлече нови клиенти към даден продукт или услуга и да ги направи популярни.

Но има и един напълно нов вид знаменитости, онези, които са постигнали своята слава само чрез YouTube и влоговете, които правят.

Във времето те са натрупали огромен брой последователи. И това са истинските инфлуенсъри днес. Често те притежават по-голямо влияние върху потребителите при рекламирането на даден продукт от звездите. 70% от тийнейджърите абонирани в YouTube споделят, че се доверяват и разчитат на мнението на тези инфлуенсъри, а не на знаменитостите, които следват.

Според TapInfluence, 73% от маркетинг експертите казват, че имат предвиден бюджет за инфлуенсъри. Това показва, че инфлуенсър маркетинга вече заема осезаемо място в маркетинг микса и маркетинг бюджетите на компаниите.

Хубаво е да вземете под внимание следните неща, ако решите да си партнирате с инфлуенсър:

  • Направете проучване - Изберете онези инфлуенсъри, чиято аудитория най-добре отговаря на профила на потребителите, за които са предназначени вашите продукти или услуги.
  • Успешна комбинация на продукт/услуга с инфлуенсър – Добре е марката да вземе под внимание това, което предлага като продукт/услуга и аудиторията на инфлуенсъра. Много често, хората абонирани за даден канал го следят заради практични съвети, полезни покупки, като цяло интересна информация. В този случай е малко вероятно да успеете да продадете нещо на стойност 299 лв. Много по-вероятно е потребителите да направят импулсивна поръчка на нещо, което струва 29 лв., в чието действие са се убедили на момента. 
  • Автентичност на представянето – Не определяйте правила към инфлуенсъра как да бъде представен и промотиран продукта ви. Инфлуенсърът вече има последователи, които му вярват и го следват. Той е спечелил тяхното доверие и знае как да направи видео, което да се хареса. 
  • Любов към марката – За по-добри резултати работете с инфлуенсър, който наистина харесва вашите продукти или услуги. Аудиторията му ще усети искреното му мнение и вероятността да хареса продукта или услугата ви е по-висока. 
  • Инфлуенсъри с по-малка аудитория – Въпреки че имат по-малко последователи, тяхната аудитория не е за подценяване, защото е по-ангажирана със съдържанието, което инфлуенсърът споделя. Следователно за брандът може да има по-висока ефективност, ако бъде използван и такъв инфлуенсър. 

Макар и в по-малки мащаби в България маркетингът също се развива в посока сътрудничество с инфлуенсъри. Най-популярни са модните и бюти влогъри, които често промотират козметични продукти. Те имат големи аудитории, които се доверяват напълно на тяхното мнение по отношение на продуктите, които показват и тяхното приложение.

Друг сектор, който често работи с тясно сътрудничество с блогъри и влогъри е книгоиздателският, които достига най-често до своите читатели именно чрез тези инфлуенсъри.

Затова, ако все още не сте замислили да предвидите част от дигиталния си бюджет си за реклама чрез ифлуенсъри, е време да го направите.

В маркетинг стратегиите, които реализираме, залагаме на инфлуенсър маркетинга и виждаме от първо лице как работи. Свържете се с нас, за да планираме следващата ви дигитална кампания!

Вижте още и статията ни за видео рекламата.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: