Маркетинг
18.11.2015
6 най-често допускани грешки в Google AdWords (част II)
В продължение на предната ни статия, в която споделихме с вас кои са три от най-често допусканите грешки в Google AdWords кампаниите за Search мрежата, днес ви представяме следващите три. Достатъчно е да избягвате дори част от тях и ще забележите значително подобрение в представянето на вашите кампании.   Грешка №4 Не използвате правилните Keyword Matches Често срещана грешка е неправилното ползване (или изобщо неизползването) на Keyword Matches. AdWords позволява ключовите думи и фрази, които използвате да бъдат допълнително модифицирани използвайки Matches. Те от своя страна са три вида – Broad, Phrase и Exact. Ако просто добавите ключовите си думи и не настройвате нищо допълнително, те автоматично попадат в категорията “Broad Match”. Това означава, че ако някоя от ключовите ви фрази се използва в търсене, независимо от реда на думите или дали няма добавени и допълнителни такива, рекламата ви ще се покаже. Ключова дума/фраза, на която сте задали „Phrase match”, ще активира рекламата ви само ако търсенето на потребителя съвпада изцяло с начин/а, по който сте подредили думите във вашата фраза. Ако например вашата ключова фраза е „летни обувки“, рекламата ви ще се активира от търсения на „летни обувки“, „летни обувки намаление“, „официални летни обувки“, но няма да се активира от фрази като „летни спортни обувки“ или „летни червени обувки“. Третият Keyword Match, който можете да използвате за своите ключови думи е “Exact”. При него, за да се активира рекламата ви е необходимо ключовата фраза, по която се търси да съвпада 100% с вашата, без добавени думи или промени в словореда. Защо? Broad match на ключовите думи може да донесе много импресии, но с ниска резултатност, тъй като рекламите ще се активират често, дори при търсения, които не се отнасят точно за това, което предлагате. От друга страна Exact match на ключовите думи, например, ще свие значително импресиите, като в резултат рекламите ще се показват много по-рядко, но на потребители, които търсят точно това, което предлагате (ако сте формулирали ключовите си думи добре, разбира се), в резултат на което реализациите могат да се повишат. Как? Оптималният вариант е да се тества и да се провери кой от вариантите работи по-добре за вашият бизнес и конкретните ви цели.   Грешка №5 Насочвате всички реклами към началната страница на своя уебсайт Дори да намирате началната страница на сайта си за прекрасна и да не можете да ѝ се нагледате, не е добра идея да насочвате всички рекламни карета към нея. Защо? В изобилстващия от информация и възможности интернет, потребителите все по-рядко са склонни да губят от времето си. Ако рекламирате конкретен продукт, но рекламата ви води към началната страница на онлайн магазина ви, вероятността да загубите посетителя още в първите 5 секунди е почти 100%, тъй като той няма да има желание да се лута и рови, докато открие това, което му рекламирате и което го интересува. Как? Всяко каре, рекламиращо отделен продукт или категория продукти трябва да води към това, което рекламира.   Грешка №6 Не отделяте достатъчно време за кампанията си Много хора, които нямат нужните опит и знания смятат, че веднъж открили AdWords и стартирали първата си кампания рекламите им няма да слизат от първа страница и поръчките ще завалят, при това само до 2-3 дни от старта на кампанията и без много усилия. Макар и изключително мощен инструмент за реклама AdWords все още не е вълшебен и има своите особености и ограничения. Като начало всяка кампания изисква ежедневно внимание, ако не през целия  период, то поне в началото. Тестовете и анализите на данните могат да отнемат 2-3 месеца до постигане на оптимални настройки. През това време и съответно с резултатите на кампанията се променят текстове на карета, разширения на рекламите, ключови думи, бидове за ключови думи, график на показване на рекламите и много други, всяко от които се отразява на представянето на рекламите и от там на новата информация, която ще получите. С малко практика и желание, Google AdWords кампаниите ви могат наистина да съживят вашия бизнес! Надяваме се, че тази статия и нейната първа част са направили света на AdWords малко по-приветлив за вас и скоро ще започнете да усещате сериозните ползи, които добре управляваните кампании носят.

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: