Маркетинг
14.10.2015
6 най-често допускани грешки в Google AdWords (част I)
Всеки дигитален маркетинг ентусиаст знае, че Google AdWords е отличен начин за популяризиране на продукти и услуги в онлайн пространството. Управлявани добре кампаниите в Google AdWords могат да достигнат до много потребители, които се нуждаят точно от вашия продукт или услуги и да помогнат за изпълнението на бизнес целите ви. Управлявани неумело, обаче, те могат да бъдат едновременно скъпи и неефективни. Грешка №1 Не групирате ключовите думи правилно AdWords дава възможност да създавате отделни Рекламни групи в своите кампании за по-удобно управление и по-прецизно таргетиране. Да не използвате възможността за Рекламни групи или да я използвате неумело е често срещана грешка. Ако струпате всичките си ключови думи и рекламни текстове накуп в една Рекламна група, това ще ви струва скъпо по отношение на ефективността на кампанията ви. Вместо това научете се да групиране ключовите си думи по някакъв общ признак. Защо? Защото когато ключовите ви думи отразяват и допълват текста на рекламните ви карета, ефективността на рекламите ви ще се повиши. Например, ако сте дизайнер и правите обеци, гривни и колиета, за всяко от тях ще трябва да създадете отделна ад група със собствени ключови думи. Така, ако някой търси „обици висулки“ например, вие ще можете да му покажете реклама точно за обици, а не просто за бижута, гривни или колиета, каквито също ще имате. Как? Препоръчваме за всяка Рекламна група да имате не повече от 20 релевантни и внимателно подбрани ключови думи към нея и съответните рекламни карета. Така можете да си гарантирате, че когато рекламата ви се покаже, ще бъде точно на потребители, които се нуждаят от вашите продукти и услуги и те ще кликнат на нея! Грешка №2 Не използвате негативни ключови думи Друга грешка, която често се допуска от хората, които нямат много опит с AdWords е неизползването на отрицателни ключови думи. Отрицателните ключови думи са начин да изключите определени думи, които не отговарят добре на продукта ви и при наличието им в търсенето на потребителите, искате вашите реклами да не се показват. Например, ако продавате недвижими имоти, но не отдавате под наем, можете да добавите в списъка си с негативни ключови думи „наем“ и „под наем“, за да не се показват рекламите ви, когато потребителите търсят неща, свързани с наеми на недвижими имоти. Защо? Защото, въпреки че плащате на клик, рейтингът на рекламата ви се определя от редица фактори, сред тях и съотношението между кликванията върху нея и броя показвания, който е генерирала. Ако рекламата ви се показва често, но потребителите не кликат на нея (защото не е интересна, релевантна и т.н.) нейният рейтинг пада, което я прави по-скъпа и по-неконкурентна спрямо другите реклами, които се борят за челните места. Как? Можете да ги добавите като кликнете на бутона “Negative keywords”, който се намира под списъка ви с ключови думи и изберете дали да се прилагат на ниво Кампания или на ниво Ад група. Грешка №3 Не наддавате за собствения си бранд Много хора смятат, че ако органично се класират добре по търсене на бранда, няма нужда да го рекламират с ключови думи, за които да плащат. И докато донякъде може да се открие логика в този начин на мислене, той не е най-доброто решение от маркетинг гледна точка. Защо? Ако не бидвате за собствения си бранд, вашите конкуренти ще го направят. Те ще използват името ви, ще подготвят ад група и ключови думи с него и…ще привлекат потребителите към себе си. Как? Бидвайте за името на компанията си във всичките му варианти, в които предполагате, че може да бъде изписано. Очаквайте скоро и следващите три най-често допускани грешки в Google AdWords с избягването на които ще подобрите значително представянето на вашите AdWords кампании!

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: