Съвети за блогър-нинджи!

Без значение дали водите личен блог, в който пишете за готвене и котки, или поддържате голям корпоративен блог със сериозна бизнес информация, броят читатели, който имате със сигурност е важен за вас. Най-добрия индикатор за качеството на еднин блог са броя посещения, които той привлича и дискусиите, които предизвиква. Тези кратки съвети ще ви помогнат да се превърнете в истинска блог-нинджа! :)                                              

Черпете идеи от аудиторията

Ако се чудите за какво да пишете, защо не се допитате до феновете, които вече имате или до  хората, които бихте искали да ви четат и следят? Това би могло да бъде един чудесен начин,  чрез който да съберете актуални идеи, от които хората наистина се интересуват. Освен това така  ще дадете на хората информация, от която наистина се интересуват и ще получите идеи,  които иначе вероятно не биха ви хрумнали!

Пишете от своята гледна точка

Въпреки че трябва да съобразявате статиите си със своята (потенциална) публика, много е важно пишейки да се фокусирате върху собствените си разсъждения, мнения и впечатления и да се опитате да ги облечете в подходящите думи. Когато пишете така, както на вас ви се иска, а не така, както мислите, че някой би очаквал от вас, текстовете ви ще се получават с много по-голяма лекота и ще станат много по-интересни!

Споделяйте знанията си

Много блогъри не споделят всичко, което знаят от страх, че ще издадат твърде много тайни. Трябва да осъзнаете, че в 21 в. и с все по-масовия достъп до интернет, тайни няма. Всеки може да открие информацията, която му трябва, но ако дойде от вас, поднесена по подходящия начин, ще спечелите не просто читател, а някой, който ще ви посещава редовно и ще разпространява с удоволствие информацията, която споделяте.

Бъдете естествени

Хората не искат да следват сайтове, хората искат да следват хора. Със собствено мнение и собствена визия. Това, с което читателите наистина  се идентифицират и търсят, е верният тон, а кой тон може да е по-верен от естествения? Най-важен е начинът, по който казвате нещата, така че защо не ги кажете по вашия начин?

Отделяйте специално внимание на заглавията

Независимо, колко е интересно съдържанието, то може дори да не бъде прочетено, ако нямате достатъчно грабващо заглавие. Обикновено на потребителите отнема по-малко от секунда, за да решат дали искат или не да прочетат нещо, на което са попаднали, така че, постарайте се! :)

Пишете кратко и ясно

Хората са претоварени, вниманието им е разпиляно между хиляди задачи и ангажименти. Научете се изразявате кратко и ясно. Разтягането на локуми и запълването на страници спира да е актуално след завършването на училище. По-добре кратко, но качествено съдържание, отколкото дълго,тягостно и очевидно изсмукано от пръстите.

Имайте търпение

Рядко някой блог става популярен за няколко дни или няколко месеца. В повечето случаи набирането на по-сериозна база от редовни читатели отнема година или дори повече. Затова – заредете се с търпение и се забавлявайте!

Коментирайте статията

Блогът на Калипърс е изграден върху WordPress