Маркетинг
11.08.2013
Потребителите ви в социалните медии: почитатели или просто приятели?

Безспорно чрез социалните медии бизнесът общува най-пълноценно с клиентите си. Социалните платформи са за това – да предоставят възможно най-добрите и разнообразни формати на обмяна на информация и емоции между потребителите. Днес, почти всяка инвестираща с дигитално присъствие и комуникация марка, е представена със сигурност във Фейсбук, понякога в LinkedIn, при наличие на видео реклами и презентации има собствен канал в YouTube, профил в Google+, канал във Vimeo, маркирана е във Foursquare и т.н. Опитва се да взима максимума от всички подходящи социални канали.

Дали обаче го прави по правилния и най-ефективен начин? Като дигитална агенция, предлагаща цялостно онлайн обслужване, естествено преди 4 години добавихме в портфолиото си от услуги и маркетинга в социалните медии.

В какво се изразява той към днешна дата?
Най-общо казано е да изградим стратегия за присъствие и комуникация на марката в подходящите социални канали, с цел привличане, задържане и увеличаване на нейните потребители (онлайн и офлайн). В същото време да ги информираме, забавляваме, поощряваме, ласкаем, осъщестяваме диалог, анкетираме, наблюдаваме, анализираме и чуваме техния глас! Колко много внимание е нужно, за да бъде изпълнена всяка дигитална стратегия за социалните медии, и да бъде ефективна.

Как често подхожда бизнесът у нас към социалните медии 
Обикновено с вътрешни ресурси :): регистрира профили, брандира ги тук там с подръчни средства и „започва“ да ги поддържа. Обикновено това продължава 2-3 месеца и постепенно ентусиазмът секва. Причините са ясни – ангажираният човек или екип прави това между другото, или от лично любопитство и натрупан личен опит в социалните медии, или подценявайки ангажимента. Често оправданието за този вътрешен избор е, че е финансово по-ренталбилно и да не се правя допълнителни разходи за маркетинг.
За съжаление, резултатът е неадекватна поддръжка, липса на: стратегия, стил, ритъм и професионално отношение, а още по-често замиране на поддръжката. Пропуснатите ползи, които има бизнеса, далеч не могат да компенсират спестеният бюджет и ангажирането на дигитална агенция.

Живеем и работим в България  
И тъй като сме в България, клиентите ни са български компании, работим и обслужваме българския пазар, стремим се да развиваме българския дигитален бизнес и помагаме на бизнеса у нас да го ползва, сме преки свидетели на неадекватното отношение и подценяване на инвестицията в изграждане на дигитална стратегия за социални медии и изпълнението й.

 Често позакъснелите в присъствие в социалните медии марки, правят това късно. Основно предизвикателство е, че техните конкурентни вече отдавна са го направили, станали са по-популярни, трупат девиденти, привличат от техните клиенти и пазарен дял и т.н.
Много е тъжно един бизнес да се ориентира към социалните медии, поради тази причина, опитвайки се да настигне влака/конкурентите си.

Тази тема и настоящата статия, са провокирани от поредната добра практика в работата ни – още един наш клиент взе стратегическото решение да ни възложи поддръжката на профила на марката му във Фейсбук. Но, и ние и той, недмусмислено се питаме кои точно са потребителите на една марка в социалните медии? Клиенти, партньори, служители, запалени фенове, колеги, приятели, конкуренти – кои са тези, които наистина общуват с марката: харесват, споделят, коментират, изпращат съобщения, участват в приложенията и най-вече ПОТРЕБЯВАТ марката офлайн? До голяма степен, най-активни са най-близките и лоялните: екипът, приятелите, роднините :) и партньорите. Вторият кръг включва най-запалените клиенти, третият е оформен от „новодошлите и новоприсъединилите се“ в профила.

В основата на всяка дигитална стратегия за присъствие и комуникация в социалните медии, стои една основна цел: потребителите на марката да станат нейни приятели. Постигайки това, индиректно можем да разчитаме, че те ще бъдат адвокати на марката, ще я ползват и подкрепят директно и индиректно.

И както извън бизнеса, човек трябва да пази приятелите си, така и в контекста на бизнеса, е най-важно да задържиш спечеленият клиент/приятел.

Не подценявайте присъствието в социалните медии! Обадете ни се, ще ви разкажем много истори и с удоволствие ще се погрижим да имате професионално и ефективно представяне, да печелите нови и нови клиенти и да се забавлявате от нетрадиционните и интересни начини за общуване с тях в социалните ви профили.

Очакваме ви: тел: 0899 134 442

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван

1 Коментар

Всичко в статията е много точно казано. Соцялните мрежи за в бъдеще все по-често ще са част от нашия живот. От една страна това е добре, но отдруга не!