Маркетинг
21.05.2012
Защо е важно таргетирането при онлайн рекламата?

Едно от основните предимства на онлайн рекламата е възможността за прецизно таргетиране. В зависимост от типа платформа за интернет реклама, която се използва, се определят конкретните таргет групи. Потребителите могат да бъдат таргетирани по характеристики като демографски или географки, също така могат да бъдат таргетирани и чрез тематиката на сайтовете, които посещават.

При планирането на рекламна кампания онлайн е важно да се подберат каналите за комуникация, които са предпочитани от потребителите, към които е насочена рекламата. Изборът на подходящите канали може да се счита за първично таргетиране.

Какви видове таргетиране предлагат различните платформи?

Най-разпространения вид онлайн реклама в България е дисплейната реклама. Различните платформи за позициониране на банери предлагат различни възможности за таргетиране. Най-често за дисплейната реклама се използва таргетиране според тематиката на сайтовете, а не към конкретни потребители. Основанието за използването на този вид таргетиране е анализът, че потребителите посещаващи определени сайтове или тематични секции, споделят тези теми като общ интерес.

Някои платформи за дисплейна реклама предлагат възможност за таргетиране на потребителите според техния демографски данни и интереси. Тази информация за потребителите, платформите получават чрез следене на cookie-тата на браузерите. Този вид таргетиране е по-прецизен, но в България се предлага от малко платформи.

Вторият по честота на използване вид реклама, е рекламата в търсещи машини. По своето същество тази реклама е таргетирана спрямо ключовите думи, по които потребителите търсят. Платформата за реклама на най-използваната търсачка в България Google, Google AdWords предлага опции за таргетиране според

  1. Географското местоположение
  2. Език на потребителите
  3. Вид на устройство, използвано за търсене
    1. компютър
    2. мобилно устройство
    3. таблет
    4. операционна система на мобилното устройство или таблета
    5. специфичен модел устройството по марка и модел
  4. Демографски данни
    1. Пол
    2. Възраст

Таргетиране в социалните мрежи

Тагетирането на реклами в социалните мрежи се отличава с това, че хората доброволно въвеждат лична информация и споделят интересите и предпочитанията си. Това предоставя допълнителни възможности за таргетиране.

Възможностите за таргетиране във Facebook, например включват:

  1. Географско положение, което включва както държава, така и конкретен град
  2. Демографски данни – възраст, пол, от какви отношения се интересуват, семейно положение, образование, езици, които потребителят използва
  3. Интереси – тук се включват интересите, които потребителите са заявили в социалната мрежа, както и спрямо страниците и групите, които са добавили в профилите си
  4. Месторабота

В професионалната мрежа LinkedIn, таргетирането на рекламите включва:

  1. географско местоположение по континенти и държави
  2. конкретна компания
  3. заемана длъжност
  4. участие в конкретни групи
  5. пол и възраст.

Онлайн средата предлага много възможности за прецизно таргетиране. За да се възползват компаниите най-пълно от тези възможности е важно при планирането на кампаниите да се заложат конкретни таргет групи, които да отговарят на потенциалните клиенти.

Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в социалните медии: office@calipers.bg

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван