Маркетинг
13.02.2012
Google променя правилата за поверителност

Google информира потребителите си, че от 1 март 2012 година влиза в сила нова обединена декларация за поверителност за продуктите на компанията. От Google обясняват, че тази промяна се прави с цел облекчаване на потребителите от познаването на много различни документа на техните отделни продукти от една страна, и с цел по-доброто обслужване на потребителите си, от друга.

Обединената декларация за поверителност дава възможност да се обедини информацията, събирана от различните продукти на Google в една обща база от данни. Това обединение означава, че личните данни, които сте предоставили на различните продукти на компанията вече ще бъдат достъпни за всеки от продуктите. Казано с други думи вашите акаунти в Google ще бъдат обединени в един профил, който се управлява от Google Табло за управление, Мениджър на предпочитанията за реклами и други инструменти за поверителност. Според компанията този обединен профил ще позволи персонализирано обслужване на клиентите.

Каква информация събира за нас Google?

На първо място, събира лични данни, които включват име, имейл адрес, телефонен номер, номер на кредитна карта, снимка. Тази информация ние предоставяме сами при регистрация или в процеса на използване до сега на отделните продукти на Google. Освен нея за нас, от Google събират информация и за начина, по който употребяваме техните услуги, както и в резултат на употребата какви са нашите навици онлайн. Докато използваме продуктите, от компанията събират информация за хардуера, софтуера и мрежата. При използване на Google продукти от мобилните си телефони, Google получава данни за нашия телефонен номер, историята на нашите обаждания и текстови съобщения. В текста на документа е написано, че това е част от информацията, събирана от регистрационни файлове, която включва „ подробности за това как използвате услугата ни, например заявките ви за търсене; регистрационна информация за телефония, като телефонния ви номер, номер на обаждащия се, номера за пренасочване, час и дата на обажданията, продължителност на обажданията, данни за маршрутизиране на текстовите съобщения и типове на обажданията; IP адрес; информация за събития на ниво устройство, например сривове, дейност на системата, настройки на хардуера, тип и език на браузъра, дата и час на заявката ви и препращащ URL адрес; „бисквитки“, които еднозначно може да идентифицират вашия браузър или профил в Google.“ Също така при използване на услуга на Google, свързана с установяване на местоположение, се събира информация за действителното ни местоположение. Тези данни от компанията могат да събират и сигнали от GPS на мобилното устройство или от други технологии, като данни от сензори в устройството, които могат например да предоставят информация за точки за достъп до Wi-Fi и клетъчни кули в района.

Цялата тази информация Google събира посредсвом бисквитки или анонимни идентификатори, които изпраща до устройството, което използваме за достъп и потребление на услугите на компанията. Всеки потребител може да блокира бисквитките в броузера си, но това може да доведе до не пълноценно функциониране на Google продуктите.

От компанията уверяват, че това обединение на информация ще им помогне да персонализират услугите си, като показват по-подходящо подбрани резултати при търсене в търсачката или по-релевантни за нас реклами, и това ще подобри качеството на услугите им като цяло. Обещават също така, че без нашето изрично знание няма да споделят събрана за нас информация, освен с администратора на домейна, ако профила ни се управлява от такъв, с партньори на Google, които обработват тази информация, вместо компанията, или по правни причини.

Въпреки всичките уверения от Google една част от потребителите изразяват загриженост, че тази нова политика за поверителност ще се превърне в „Голямият брат“ (Big brother). Тези съмнения провокираха реакция от ЕС и с писмо на Лари Пейдж, председател на групата от 27-те национални регулаторни органи за защита на личните данни в ЕС, от организацията поискаха Google да отложи влизането в сила на декларацията, за да имат повече време да потвърдят, че тя не противоречи със закони за защита на личната информация на общността.

За сега официалната дата на влизане в сила на новата декларация за поверителност на Google остава 1 март 2012 година. Ако някой потребител не е съгласен с условията на декларацията, трябва да спре да използва услугите на компанията или да направи отделен акаунт с различни данни за всяка услуга и да използва търсачката след log-out от продуктите, изискващи регистрация. Въпреки всички уверения на Google, възможността да получаваме таргетирани реклами въз основа на съдържанието на личните ни електронни пощи или търсенето в търсачката да е релевантно на информацията, която сме въвели в календара си или съобразено с местоположението ни, установено при използване на Google Maps, провокира притеснения и много въпроси относно сигурността и поверителността на данните и действията ни в уеб пространството.

Текстът на декларацията можете да прочетете тук.

Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в Google :office@calipers.bg

Източници:

http://www.google.com/intl/bg/policies/
http://googleblog.blogspot.com/search?updated-max=2012-01-26T12:08:00-08:00&max-results=10
http://www.huffingtonpost.com/2012/02/03/google-privacy-policy_n_1253467.html

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания: