Ландинг страницата е един от най-важните елементи на онлайн кампанията. Тя е вид уеб сайт, който съдържа синтезирана информация за комуникирания продукт или услуга. Обикновено е с много атрактивен дизайн и задължително включва в себе си така нареченият Call-to-action елемент, който предизвиква потребителят да направи конкретно действие (поръчка, заявка, покупка, резервация и др.) в зависимост от целите на комуникацията.
Често рекламодателите пропускат инвестицията в изработка на ландинг страница за . Много често тази инвестиция е продиктувано обикновено от незнанието с какво и как може да помогне тя кампанията им, с какво може да навреди липсата ѝ, както и спестяване на бюджет. Но, оптимизацията на бюджета, води до ясни пропуснати ползи за самата кампания, както и рекламодателя й.
Колко важна е в действителност една ландинг страница?
Ландинг страницата е изключително важна поради няколко фактора:
- Релевантност
- Оценка на рекламите
- Статистика
- Познаваемост и идентичност
От гледна точка на потребителите ландинг страницата е мястото, където те отиват, след като кликнат върху рекламния носител. За потребителите е важно да получат информацията, която ги интересува и която ги е заинтригувала в рекламата, по най-бързия и ясен начин. Ето защо, ако попаднат на началната страница на сайта и трябва да търсят из него, е много вероятно да го затворят разочаровани.
От гледна точка на рекламните платформи, и в частност Google AdWords, ландинг страница е един от основните фактори, които формират оценката за качеството на рекламата. Политиката на Google AdWords е да “награждава” рекламодатели, които внимателно подбират и изграждат релевантни на рекламите си ландинг страници, като показва рекламите им на по-предни позиции, при по-ниска цена от тази на конкурентите и т.н.
От гледна точка на рекламодателя, ландинг страницата е важна за статистиката на кампанията и отчитане на нейната ефективност. Анализът на трафика към ландинг страницата, както и на поведението на потребителите е отправна точка за оценка и управлението на кампанията, както и за планиране на следващите рекламни действия.
Уникалният и запомнящ се дизайн на една ландинг страница, подпомага изключително много познаваемостта на марката и нейното успешно разпознаване в бъдеще. Често визията на ландинг страницата е коренно различна от познатият стил на марката. Успешната визия остава в съзнанието на потребителите. Това води до увеличаване познаваемостта (brand awareness) на марката. Обикновено дизайнът на ландинг страниците е по-провокативен, по-смел, по-директен дори.
Трябва да отбележим, че създаване на ландинг страница само за да има такава, също, не е препоръчително. Изработката на ландинг страницата е процес и много важен етап от онлайн кампанията. Тя трябва да бъде добре обмислена, с впечатляваща визия, подчинена на идентичността на марката, съобразена с целевата аудитория, целите на кампанията, уеб тенденциите и т.н. В същото време, трябва да се зарежда бързо и допълнително да мотивира потребителят да извърши конкретното действие. Изключително важно условие за успешната ландинг страница е и нейното текстово съдържание (copywriting). Създаването на текстове за ландинг страници е изкуство.
Препоръчително за ландинг страниците е да бъдат разположени на лесно запомнящ се домейн, под домейн или под секция на основния уеб сайт. Това улеснява споделянето и промотирането им по време на онлайн кампанията. Единствено качествената ландинг страница допринася за успеха на интернет рекламната кампания. Повече информация за структурата и съдържанието на качествената ландинг страница тук!
Примери за ландинг страници, разработени от Калипърс:
KAI – http://promo.kai.bg/
СуперХостинг – http://www.superhosting.bg/VisibleHosting/
СуперХостинг лятна кампания - http://calipers.bg/Campaigns/SuperHosting.bg/SummerPromo/Site/
Дом Хармония 10 години – 10% отстъпка - http://promo.domharmonia.bg/
Свържете се с Калипърс, за да изградим вашата качествена ландинг страница и ефективна интернет кампания: office@calipers.bg
Аз пък като потребител не харесвам излишното болдване на думите, както в случая “ландинг страница”. Знам, че за Гугъл сигурно помага, но за мен като човешко същество не е готино
Мерси за статията!
PS: Относно bold-натите “ландинг страници”, предполага се, че вие най-добре знаете, че се bold-ва нещо, на което се иска да се акцинтира внимание, а не просто едно и също словосъчетание (“ландинг страници”) в целия текст… Наистина, както каза Рая, не е готино и дори малко дразнещо за крайния потребител.