Маркетинг
21.07.2011
Рекламите във Facebook от началото на 2011 година

Глобалният доклад за рекламите във Facebook за 2011г. на компанията-партньор на Facebook TBG Digital се посочва, че през последната година, броят на импресиите на рекламите във Facebook са довели до увеличение на почитателите на фирмените страници с 104%.  Данните за доклада на TBG Digital се основават на анализ на над 200 милиарда кампании в 21 държави.

Други ключови изводи от изследването показват, че реклами, ориентирани към продажба, имат до 350% повече успех, когато са ориентирани към почитатели на фирмената страница; също така спонсорираните истории във Facebook намаляват цената за действие (CPA) с до 32%.

Докладът показва също, че фирмените страници във Facebook са станали толкова важни за имиджа на бранда, че брандовете агресивно увеличават средставата, които влагат за увеличаване на почитателите си. Изграждането на база от почитатели води до видима възвращаемост на инвестициите, чрез намаляване на разходите за постигане на продажби и привличане на нови почитатели.

Брандовете бързат да наберат нови фенове, преди повишаването на цените

Брандовете, признават важността на феновете във Facebook и през последната година инвестират значително в повишаване на Like-овете на фирмените си страници. Докато през 2010 г. по-голямата част от рекламите в социалната мрежа водеха извън нея към корпоративните сайтове или ландинг страници, през тази година общия брой на рекламите, които водят извън Facebook е намалял с над 50%. Рекламите водещи трафик към фирмените страници са се увеличили с 1900% през 2010 г. и с още 104% от началото на 2011г.

Навлизане на все повече компании във Facebook, означава увеличаване на цената за привличане на почитатели. Това обяснява агресивното поведение на брандовете за набиране на почитатели при все още ниските цени за реклама.

Спонсорираните истории във Facebook водят по-качествен трафик

Спонсорираните истории във Facebook превръщат действията  на нашите приятели като харесване на фирмена страница или коментиране на стената на фирмена страница, в реклама и в пост на нашата стена. Този вид реклама се ползва с по-голяма доверие от потребителите, тъй като не се разпознава като реклама, а като препоръка от приятел. Докладът на TBG Digital показва, че спонсорираните истории могат да увеличат CTR и да понижат цената на клик (CPC) при професионално управление. Намалението в цената на действие от реклама чрез спонсорираните истории е с над 32% в сравнение с традиционните Facebook реклами. Комбинацията от по-ниска цена и високи резултати, се очаква да бъде стимул за повече компании да поставят този вид реклама като основен за кампаниите си.

TBG Digital включват и данни за промените в цена на клик (CPC) за традиционните реклами във Facebook. В доклада се посочва, че цената на клик (CPC) се е увеличила на няколко от основни пазари, включително САЩ. Въпреки това, за сега данните от различните пазари не потвърждават тенденцията за увеличаване на цената на клик във всички райони – пазарите с по-ниска конкуренция запазват по-ниските си цени.

Генералният извод от проучването на TBG Digital показва, че интересът на бизнеса към присъствие в социалната мрежа се повишава във всички райони. Като канал за интернет маркетинг и реклама, Facebook се доказва като много ефективен за брандове от различни индустрии. Друг извод е че промените, които социалната мрежа направи по функционирането на рекламите, подобравят представянето им.

*източник Global Facebook Advertising Report for 2011 Q2 by TBG Digital

Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в социалните медии: office@calipers.bg

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван