Маркетинг
11.04.2011
Кога, какво и колко да постваме във фирмените страници във Facebook?

Buddy Media, една от най-големите компании за управление на страници, по поръчка на Facebook, направи проучване коя е най-печелившата стратегия за изграждане на лоялност сред почитателите на фирмените страници. Кога да публикуваме постове и колко често да го правим? Има ли специфични думи, които да привлекат вниманието на повече хора?

Обект на изследването са 200 от най-големите компании в световен мащаб. Индустриите, чиито представители са тези компании са шоубизнес, медии, търговия на дребно, автомобилна индустрия, бизнес и финанси, мода, храни и напитки, спорт и пътувания.

Проучването дава изводи за дължината на съобщенията, представителността на url адресите, най-доброто време от деня и най-подходящия ден за публикуване на постове, както и за съдържанието на съобщенията.

Проучването показва, че постове от 80 или по-малко символа предизвикват по-голям интерес. В четвъртък постовете получават най-голям отклик, докато тези публикувани в понеделник не получават достатъчно внимание. Постове, които съдържат пълно url са три пъти по-добре приети от постовете със скъсени url адреси.

Интересен извод, до който стигат от Buddy Media, е че от маркетингова гледна точка, най-подходящите часове за публикуване на постове във фирмените страници са 4,7 и 23 часа. Ранните сутрешни часове или късните вечерни часове дават предимство, тъй като повечето компании постват през работния ден и в страницата Новини на потребителите различните постове, често остават незабелязани.

Проучването дава ясното и върху съдържаннието на постовете. Call-to-action посланията, които дават яснота на потребителя какво се иска от него, се приемат по-добре. Думите „харесай“, „вземи“, „изпрати“, „коментирай“, „публикувай“ и “сподели“ са най-подходящи. Тук е важно да се следва правилото „Колкото по-просто,  толкова по-добре“.

За предпочитане е да използваме „къде“ и „кога“ пред „защо“ и „какво“. Данните показват още, че наличието на въпросителен знак увеличава с 15% ангажираността на потребителите.

Статията е основана на доклад на buddymedia.com за проучване, проведено през януари и февруари 2011 година.

Свържете се с Калипърс, за да изградим успешна концепция за комуникацията на компанията ви в социалните медии: office@calipers.bg

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван