Маркетинг
25.02.2011
Facebook – как бизнесът присъства в социалната мрежа

Потребителите на Facebook са над 500 милиона, 50% от тях влизат всеки ден в профилите си. Над 200 милиона ползват Facebook чрез приложение от мобилните си телефони. Потребителите имат средно по 130 приятели и са свързани с 80 фирмени страници и групи. Съдържането, което произвежда един потребител средно за месец е 90 обекта.

Тази статистика показва колко е важно присъствието на компаниите във Facebook. Това присъствие освен под формата на реклами, може да бъде и под формата на фирмени страници. Фирмените страници са маркетингов инструмент, който се използва да създаване на имидж и реклама на компанията, както и промотиране на продукти, услуги или събития.

Какво представлява фирмената страница?

Те представляват професионално присъствие на фирми, организации, извесни личности, изпълнители, брандове в социалната мрежа.

Какво отличава фирмените страници от личните профили и как става създаването на такава страница? Личните профили във Facebook се създават, като се използват лични данни като име, електронна поща и парола за вход в системата на Facebook. Фирмените страници от друга страна нямат отделен акаунт.  От личния си профил ауторизирано лице създава фирмената страницата като администратор. При създаване на фирмена страница се избира категория, на която да принадлежи. В зависимост от избраната категория, страницата ще разполага с различни функционалности. Пример за специфична функционалност е при създаване на страница за група. Тя има готови опции за музикален и видео плеър, ревюта, дати за концерти и т.н. Кои опции ще се използват, респективно показват, зависи от настройките, които администратора може да променя по всяко време.

След като е създадена страницата, администраторът може да добави и други лица, които имат лични профили във Facebook като администратори и заедно да я брандират и управляват като я препоръчват на своите приятели, добавят снимки, линкове, събития и други. Важно е да се отбележи, че хората, които добавят фирмената страница в любими страници не виждат кой е създал страницата и нямат достъп до личните данни на администраторите.

Освен възможността да направите фирмена страница, Facebook предлага и още един вариант на фирмено представяне – бизнес профил. Функционалностите на бизнес профила позволяват да се администрират фирмени страници и ракламни кампании във Facebook, но не предлагат опциите, които имат личните профили като достъп до информацията в лични профили.

Чрез бизнес профила не може да се сприятелявате с други хора, които използват социалната мрежа и имате достъп само до информацията на фирмените страница, създадени от този бизнес профил и до статистиката за рекламните кампании и фирмените страници. Основното преимущество на бизнес профилите е улеснения достъп до бизнес информацията и от там улесненото управление на присъствието във Facebook.

Свържете се с Калипърс, за да изградим концепция за комуникацията на компанията ви в социалните медии: office@calipers.bg

Вашата оценка:

Достигнат рейтинг: / 5. Гласувания:

Оставете своя коментар към тази статия:

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван